Sanattan Yansımalar'ın dün duyurduğu, Ankara Devlet Opera ve Balesi’nin (ADOB) Müdür ve Sanat Yönetmeni Aykut Çınar'ın görevinden istifa ettiği ve yerine vekaleten besteci ve orkestra şefi Mustafa Erdoğan'ın atandığı bugün (26 Ağustos 2014) resmen açıklandı. Düzenlenen devir teslim törenine DOB Genel Müdürü Selman Ada da katıldı.
Tenor Aykut Çınar'ın görevde bulunduğu iki yılın bilançosuna ilişkin olarak Ankara DOB Basın Bürosu'ndan şu açıklama yapıldı:
“1 Ağustos 2012’de göreve gelen Çınar, görevde kaldığı iki sezon boyunca kırılması zor rekorlara imza atmıştı. Aykut Çınar yönetimindeki Ankara Devlet Opera ve Balesi iki sezonda toplam 497 temsil yaptı. Bu temsilleri 257.141 biletli seyirci izledi ve 1.500.000 TL’nin üzerinde hasılat elde edildi. 4 Dünya prömiyeri ve 2 Türkiye prömiyeri yapıldı. Sevginin Bedeli ve Kont Dracula gibi Türk Bale Tarihi’ne geçecek iki önemli eserin yanı sıra; Nasreddin Hoca Çocuk Operası ve bir Modern Dans eseri olan Arda Boyları, ilk defa Aykut Çınar döneminde sergilendi.
Yurdun çeşitli yerlerine turneler düzenlendi. Sivas, Kayseri, Bolu, Karaman, Yozgat, Diyarbakır, Sinop, Tekirdağ, Antalya, Nevşehir, Trabzon, Amasya, Giresun ve İstanbul’da temsiller yapıldı.
Uluslararası Aspendos Opera ve Bale Festivali, Uluslararası İstanbul Opera Festivali, Uluslararası Bodrum Bale Festivali, Eskişehir Opera ve Bale Günleri, Uluslararası İstanbul Bale Festivali ve Yarışması’nda temsiller yapıldı.
Mozart’ın Osmanlı İmparatorluğu’ndan etkilenerek bestelediği “Saraydan Kız Kaçırma” operası Ankara Devlet Opera ve Balesi tarafından Çin Halk Cumhuriyeti tarihinde ilk defa sahneye konulduğunda başrolde Aykut Çınar vardı.
Çınar, Ocak 2014’te, dünyaca ünlü Yunan sanatçı Mario Frangoulis’i Yunanistan Büyükelçiliği ile işbirliği yaparak Ankara’ya getirerek iki ülke arasındaki barış ve dostluğu pekiştirmek amacıyla çalışmalarda bulundu.
Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında Ankara’da bulunan ilkokullarda, huzurevlerinde ve cezaevlerinde konserler verildi ve opera ve bale sanatını halka tanıtmak için yoğun çaba sarf edildi.
Opera ve bale sanatının ülkemizde gelişmesinde en önemli rolün çocuklarda olduğunu düşünen ve bunu bütün röportajlarında sıklıkla dile getiren Aykut Çınar; çocuk balesi, çocuk ve gençlik korosu gibi birimlerle yakından ilgilendi. Aykut Çınar döneminde 68 çocuk oyunu temsili yapıldı ve ADOB bünyesindeki çocuk birimlerine yeni yetenekler kazandırıldı.
Kurumsal kimlik çalışmalarına büyük önem veren Aykut Çınar önderliğinde; Ankara Devlet Opera ve Balesi’nin resmi sosyal medya hesapları oluşturuldu. Böylelikle opera ve bale sanatlarının sosyal medya üzerinde farkındalığını arttırmak için somut adımlar atıldı.
Ankara’nın bir kültür ve sanat şehri olarak anılmasını daima ilke edinen Çınar, yaşamına solist sanatçı olarak devam edeceğini bildirdi.”