Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuarı “Türk Müziği Bölümü Açılış Konseri” büyük ilgi gördü. Zeki Atkoşar ile Evrim Demirel'in bestelerinin seslendirildiği konserde her iki besteci de hazır bulundu.
Yunus Emre Yerleşkesi AKM'de, Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı, Prof. Dr. Konservatuar Müdürü Prof. Dr. Mustafa Kemal Biçerli, müdür yardımcıları Prof. Oytun Eren ve Prof. Erol İpekli, Anadolu Senfoni Orkestrası şefi Murat Sümer ile pek çok akademik ve idari kadro yanısıra öğrenciler ve Eskişehir’li dinleyici salonu doldurmuştu.
Açılış, konservatuar müdürü Prof. Dr. Mustafa Kemal Biçerli’nin konuşmasıyla başladı. Bölüm açılış şerefinin kendisine kısmet olmasından duyduğu sevinci aktarıp, konservatuar bünyesinde hem makam hem çoksesli müziği biraraya getirerek bütünleşik bir müzik eğitimine kavuşturdukları için yaşadığı heyecanı dile getirdi. Kendisinin bu bütünleşik müzik eğitimi ve icrasına gönderme yapan “Bu akşam Devlet Konservatuarımız, Türk Müziği Bölümümüzün de aramıza eklenmesi ile çift kanatlı oldu artık” sözleri etkileyiciydi.
Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan ise, en değer verdiği birimlerden olan konservatuarın çalışmalarından duyduğu mutluluğu belirtip açılış konserinden sonra düzenlenecek tüm konserlere geleceğini söyledi.
“Anadolu Makam Topluluğu” tarafından sunulan konserin “Besteleriyle Zeki Atkoşar” başlıklı ilk yarısında, giriş taksimini uduyla Gizem Sucu Şehnâz-Bûselik makamında gerçekleştirdi. Ardından Mete Edman ve Müge Özçelik birlikte “Beni candan usandırdı cefadan yâr usanmaz mı” adlı Şehnâz-Bûselik Nakış Ağır Semai’yi seslendirdiler. Mete Edman’ın solo olarak seslendirdiği “Eline ermez elim ancak ayağım tutmada” adlı Bayâti-Arabân Şarkı çalındı. Orçun Güneşer tarafından yapılan Şevk-efzâ makamındaki ney taksimi ile Müge Özçelik aynı makamda “Kime mecburum o sîmîn-ber’e sor, sorma bana” adlı şarkıyı söyledi. Kemençeci Erhan Bayram’ın Şehnâz taksiminden sonra aynı makamdaki “Yel değil bu ney sesi, âteşle aşk” adlı şarkı Mete Edman tarafından söylendi. Yine Mete Edman’ın söylediği “Büyülerdi bakışın hep beni, boş söz gerisi” adlı Zâvil şarkının öncesinde aynı makamda taksim tanburi Meriç Düzbaş tarafından yapıldı. Kanuni Esra Berkman’ın Suzidil taksiminin ardından ise, aynı makamda “Eski bir hüznünü saklar gibi suskun kapımı” adlı şarkı Müge Özçelik tarafından okundu. Muhayyerkürdi makamındaki “Tel tel düşen perçem için yıllarca ardından senin”adlı eser iki hanende tarafından beraber seslendirildi.
İlk yarının ardından sahneye zeki atkoşar davet edildi ve dinleyici beğenisini aralıksız alkışlarla sundu. Atkoşar” Son eseri ben de sizinle ilk defa dinlemiş oldum” diyerek memnuniyetini dile getirdi.
Konserin ikinci yarısında, Anadolu Çağdaş Müzik Topluluğu şef Murat Göktaş yönetiminde besteci Evrim Demirel’in “Anadolu’dan Dört Halk Türküsü” adlı eserini başarıyla ve büyük bir uyum içinde sundu. Yağmur Yağar, Yayla Yollarında Yürüyüp Gelir, Ferayi ve Ben Giderim Batum’a türkülerini içeren ve 10 çalgılık eser, özellikle tenor Mete Edman’ın otantik icrasıyla dinleyici nezdinde göz doldurdu. Zaman zaman makamsal türkü ezgilerinin seslendirilişi için, zaman zaman farklı melodilerle değişik renk ve tını öğesi olarak, bazen de geleneksel bağlamlarından kopuk olarak doku işlevleriyle müzikte görünen makam çalgıları sesleri müziğe ilginç tatlar kattı. Yanı sıra en zor partileri içeren, 9/16 ve 7/16’lık zor usullerle ve buna ek olarak caz müziği benzeri melodik yapılarıyla örülü piyano partisi, Lilian Tonella Tüzün tarafından büyük ustalıkla icra edildi. Esra Gül üstün müziği anlama yeteneğiyle kontrbas partilerinde yetkinliğini gösterirken viyolonselci Nur Ayday aksak ritmlerde seyreden hızlı partilerdeki atlamalı ve okuması güç ritmik pasajları başarıyla seslendirdi. Hem bas klarnet hem si bemol klarneti ustalıkla çalan Gürkan Kırankaya, bis parçasında da klarnetine sol klarnet beki takarak makamsal doğaçlama yaptı ve enstrümanındaki tüm hünerlerini sergiledi. Vurmalı çalgılarda Atalay Altınok efektif ve deneysel yazılmış partisini kusursuz bir biçimde icra etti.
Evrim Demirel, “Bu seslendiriliş, bugüne kadar bu eserin seslendirildiği en iyi performanst”ı diyerek yeni kurulan topluluğa motivasyon aşıladı.
Konserin sonunda bis olarak ise, besteci Berkant Gençkal’ın düzenlemesi ile Hicaz Mandıra seslendirildi. Büyük alkışlarla sona eren konserin ardından Rektör ve diğer konuklar beğeni ve kutlamalarını sundular.