Devlet Opera ve Balesi barok müziğe kucak açarak, klavsenist Leyla Pınar'ır kurup 25. yıla ulaştırdığı “İstanbul Barok"un retrospektif konserine İstanbul Kadıköy'deki Süreyya Operası'nda ev sahipliği yapıyor. Bu konserler 7 ve 9 Mart'ta Süreyya'da verilecek.
“İstanbul Barok” Sanat Yönetmeni Leyla Pınar, bu retrospektif konser hakkında şu bilgileri verdi:
“İstanbul Barok”un yurt içi ve yurt dışında katıldıkları festivallerde sahneledikleri Barok Opera, müzikli, danslı tiyatro ve barok konser programlarından seçilme modüllerden oluşan bir konser programı düzenledik. Barok Müzik üslup farkındalığının, Türkiye müzik ortamında yayılmasına rol model olan “İstanbul Barok” artık bir marka olmuştur. Sayısız konserlerde uluslararası isimlerle aynı sahneyi paylaşmışlardır. ‘’Uluslararası İstanbul barok Festivali”, ayrıca ‘’Barok Üslupta Antik Aryalar Şan Yarışması” ile de gençlere yeni olanaklar yaratıyor. İstanbul Barok, Evliya Çelebi’nin birebir Barok tanımlamasından yola çıkarak, Türk Barok Müziği ve onun çalgısı Violino Turchesco’nun yeniden yapılandırılması, araştırmalar, konserler, CD kayıtları, uluslararası ortamda Barok Müzik dünyasının yenilikçi ilklerini ortaya koyuyor. 25 yıl boyunca, bu çabayı yönlendiren çekirdek; Ali Akdamar, Ali Pınar, Alper Maral, Bülent Küçük, Kaan Buldular, Levent S. Pınar’ın yanı sıra, çok fazla insanın emek ve desteği ile kurgulanan modüllerin konsertant uygulamaları çeyrek asrın “İstanbul Barok”udur.”
Konser programı şöyle:
J. PACHELBEL (1653-1706): “Re Majör Kanon”
A.VIVALDI (1678-1741): “Ah! Ch’infelice sempre” Kaan BULDULAR, Kontratenor
Cessate, omai Cessate, RV 684
J. BLOW (1649-1708): “Venüs ve Melekleri Hayat Bilgisi Dersinde” Bezmi Hazal EKŞİ, Soprano
Venüs ile Adonis UAA Kızlar Korosu
Özgül GÖK, Barok Keman
Hande CANGÖKÇE, Arşilut (Archilut)
G. CACCINI (1550-1618): “Amarilli mia bella” Doğan Cem ÖZDEMİR, Kontratenor
Le nuove musiche
J. S. BACH (1685-1750): Lieschen “Ei! Wie schmeckt der Kaffee süße” Ayşe Nur AYYILDIZ, Soprano
Kaffeekantate, BWV 211 Mustafa BAYSAL, Blok Flüt
“İSTANBUL BAROK” RESİTATİF-HAREKET GRUBU
TÜRKÖRİ
G. LAMBRANZI (XVIII. yy başı): “Türk Dansı” Alper MARAL, Tromba - Basso Flüt
A. CAMPRA (1660-1744): “Gözdesi Zaide -Sultan Süleyman ve Bostancıbaşı Marşı”
Bezmi Hazal EKŞİ, Soprano L’Europe Galante Kaan BULDULAR, Kontratenor Seher SAĞBAŞ, Tambur Solo
“İSTANBUL BAROK” RESİTATİF-HAREKET GRUBU
TÜRK BAROK MÜZİĞİ (Osmanlı Barok)
ALİ UFKÎ BEY (1610-1675): “Lale” Kaan BULDULAR, Kontratenor
Murabba MSS 234 Cüneyt ÖBEK, Violino Turchesco
D. KANTEMİROĞLU(1673- 1723): “Peşrev (Der Makam-î-Sipihr)” Nermin KAYGUSUZ, Kemençe
Leyla PINAR, Klavsen
N. PORPORA (1686-1768): “Alto Giove” Kaan BULDULAR, Kontratenor Polifemo
A. SOLER (1729-1783): “Fandango “ Dans: Tuğçe ULUGÜN TUNA
Leyla PINAR, Klavsen
G. F. HÄNDEL (1685-1759): Guido “Rompo i lacci” Kaan BULDULAR, Kontratenor
Flavio, HWV 16
G. F. HÄNDEL (1685-1759): Almirena “Lascia ch’io pianga” Kaan BULDULAR, Kontratenor
Rinaldo,HWV 7
ANONİM (XVII.yy): “Las Folias” üzerine çeşitlemeler’’
Kastanyet: Ezgi KOLUKISA / Efekt Geçişleri: Cüneyt ÖBEK
Resitatif ve Osmanlı Barok Ziller: Halil İbrahim AKYOL, Kaan Mert ÖZBELEN
Hareket: Uygar AKÇA / UAA Music Department Head: Keysudar SEVER