İtalyan Bestecileri Konseri gönülleri fethetti
Reklam
  • Reklam
İSMAİL HAKKI AKSU

İSMAİL HAKKI AKSU

İstanbul'da Sanat

İtalyan Bestecileri Konseri gönülleri fethetti

23 Ocak 2018 - 17:21

İstanbul Devlet Opera ve Balesi ‘’Temalı Konserleri’’ne devam ediyor. Kadıköy Belediyesi Yeldeğirmeni Sanat Merkezi üst salonda 20 Aralık 2018 akşamı saat 19.00’daki konserin teması ‘’İtalyan Bestecileri’’ idi. Tamamı İtalyan ‘’belcanto’’ opera bestecilerinin opera eserlerinden arya, düet ve kuartetten oluşan parçaların yer aldığı konser, piyanist Hüseyin Kaya eşliğindeki İstanbul Operası sanatçıları tarafından başarı ile seslendirilerek, uzun süreli alkışlar aldılar.

Konser programındaki solistlerle, söyledikleri parçalar şöyle:

Suat ARIKAN / G.ROSSINI: Il Barbiere di Siviglia Don Basilio 'La calunnia'

Sevil Berberi operasının üç kağıtçı kötü karakterli müzik hocası Don Basilio’nun fitne ve fesat dolu önerilerle dolu olarak Dr. Bartola’ya söylediği ve tüm konser salonlarında da sevilerek icra edilip dinlenen aryasını, Suat Arıkan, daha önceki opera temsillerinde de başarılı bir şekilde icra ettiği için burada da hiç zorlanmadı.

Nazlı Deniz SÜREN / G.ROSSINI: Il Barbiere di Siviglia Rosina 'Una voce poco fa' aryası da, bu operanın en çok sevilen parçalarından biridir. Koloratür soprano ve mezzosopranolar tarafından da icra edilen, teknik açıdan önemli bölümleri olan bu arya Nazlı Deniz Süren’nin repertuvarında olan bir şarkıdır ve güzel bir şekilde söylemiştir.

Özge KALELİOĞLU / G.ROSSINI: II.Maometto Anna 'Giusto ciel, in tal periglio'.

Rossini’nin bizdeki şimdiki adıyla Fatih Sultan Mehmet olarak yeniden adlandırılan operası, aslında tam bir aşk konusu içeriyor. Solistimiz de bu duygulu parçayı aynı duygularla icra etti.

 

Hale SONER / G.VERDI: I Vespri Siciliani Elena 'Mercè, dilette amiche'

Verdi’nin bu güzel aryası konser salonlarının vazgeçilmezlerinden biridir. Başarılı sopranomuz Hale Soner bu parçada iyi bir icra çıkardı. Bence tek eksik, hatta en önemli eksik operadaki koro desteğinin olmamasıydı.

Nazlı Deniz SÜREN, Nejat Işık BELEN / G.ROSSINI: Il Barbiere di Siviglia Rosina, Figaro 'Dunque io son'

Figaro ile Rosina arasındaki bu güzel düet güzel melodilerle süslü olup, tipik Rossini karakteri ile dinleyenlerine mutlu anlar yaşatır.

Hüseyin LİKOS / G.VERDI: Luisa Miller Rodolfo 'Quando le sere al placido'

Rodolfo şatonun bahçesinde bir köylüye rastlamıştır. Onun elinde Wurm’a yazılmış bir mektup vardır. Zarfın üzerinde ise Luisa’nın yazısını görünce onun elinden mektubu alır ve okumaya başlar. Bu acı ve üzüntülü melodinin yer aldığı arya tenor Hüseyin Likos için hiç de zor değildir.

Nejat Işık BELEN / G.DONIZETTI: L'elisir d'Amore Dulcamara 'Udite... Io già suppongo e immagino'

Sevil Berberi’deki sahtekar müzik hocasının bir başka çeşidi de Aşk İksiri’ndeki Dulcamara’dır. Saf insanlara her derde deva iksir adı altında su satarak kandırmaktadır. Donizetti’nin bu güzel komik operasındaki bu güzel aryayı da aynı güzellikle bariton N.Işık Belen söyleyerek hak ettiği alkışları aldı. Bu aryada da koro desteği olsaydı belki daha hoş olabilirdi, ancak bu bir piyanolu konserdi.

Özge KALELİOĞLU / G.VERDI: Il Trovatore Azucena 'Stride la vampa'

G. Verdi’nin bu konusu biraz karışık ve acı operasının 2. perdesinin girişindeki ünlü Demirciler Korosu’ndan hemen sonraki bu güzel Acuzena kavatini söylerken, Manrico’nun çocukluğunda annesinin öldürülmesini anlatmaktadır.

Hüseyin LİKOS / G.PUCCINI: Tosca Mario Cavaradossi 'E lucevan le stelle'

Bence Puccini demek, güzel şarkılar demektir. Bu güzel şarkıları nasıl bestelediğini anlamak mümkün değil. Bu kısa ancak çok güzel arya da asla konser salonlarından eksik olmuyor. İşte yine olmamış ki, İDOB’un bu konser programına da girmiş, Hüseyin kardeşim de bir güzel söylemiş, ağzına sağlık.

Hale SONER / V.BELLINI: I Puritani Elvira 'Qui la voce... Vien, diletto, è in ciel la luna!'

Bellini’nin bu operasının konusu İngiltere’de 1649 yılındaki iç savaş sırasında Plymouth yakınındaki bir şatoda geçer. Elvira’nın acı çekerek, biraz da delirmiş bir şekildeki aryasını sopranomuz Hale Soner’in güzel yorumları, dinleyiciler tarafından alkışlarla ödüllendirildi.

Nazlı Deniz SÜREN / V.BELLINI: La Sonnambula Amina 'Ah! non credea mirarti... Ah, non giunge uman pensiero!' 'Son vergin vezzosa'

V. Bellini’nin ‘’Uyurgezer Kız’’ adı da verilen bu operasında, son sahnesinde, Amina bir taraftan yürümekte, bir yandan da sayıklamakta iken düğün çanlarını duyar, sevgilisi Elvino’nun evleneceğini anlamıştır. Nazlı Deniz Süren zarif bir şekilde icra ederek, dinleyenleri mutlu etti.

Hale SONER, Hüseyin LİKOS / G.VERDI: La Traviata Violetta, Alfredo 'Parigi, o cara.'

Verdi’nin La Traviata operasının bu final düetinde Violetta bu kez Annina’ya ‘’Doktora yaşamak istediğimi söyle’’ diye seslenir. Bu düet de operanın en güzel parçalarından biridir. Solistlerimiz de aynı güzellikte söylediler.

Suat ARIKAN / G.VERDI: Simon Boccanegra Fiesco 'A te l'estremo addio?Il lacerato spirito'

Fiesco’nun kızı Maria'nın öldüğünü öğrenip üzüntüyle şarkı söyler. Simon Boccanegra'ya karşı öfke beslediği için pişmanlık duyar ve daha sonra Meryem Ana'nın kızı korumamasını ister. Suat Arıkan’ın ses rengine çok uygun olan bu parçada çok başarılı olduğunu söyleyebilirim.

Nejat Işık BELEN / G.ROSSINI: La Cenerentola Don Magnifico 'Sia qualunque delle figlie'

Don Magnifice, kızlarından birini prensle evlendirip zengin olma hayalleri kurmaktadır. Onlara şirinlikler yapmaktadır. Fakat hevesi kursağında kalacaktır. Bu güzel arya da solistimizce gereği gibi icra edilmiş ve tüm seyircilerden bolca alkış almıştır.

Nazlı Deniz SÜREN, Özge KALELİOĞLU,Hüseyin LİKOS,Nejat BELEN / G.VERDI: Rigoletto Gilda, Maddelena,Il Duca,Rigoletto 'Bella figlia dell'amore'

Verdi’nin Rigoletto operasının en güzel dörtlüsüdür. Son perdede, avluda Düka ile Maddalena aşkın güzelliklerinden bahsederken, beri yanda Rigoletto ile kızı Gilda kendi acıları ile baş başadırlar. Bu güzel kuarteti sanatçılarımız, küçük konser sahnesinin verdiği olanaklar içinde mini mizansenle güzel bir şekilde icra ederek hak ettikleri alkışları aldılar. Konser bitince de başta piyanist Hüseyin Kaya olmak üzere tüm sanatçılar toplu olarak seyircileri selamladılar.

Bir konserin iyi olmasını sağlayan birçok faktör vardır Bunlar, iyi bir program, iyi solistler, iyi eşlikçi, iyi bir salon, hatta iyi bir seyirci. Kadıköy Yeldeğirmeni Sanat’tta tüm bunlar vardı. Sanatçılara bu ortamda şarkı söylemek büyük keyif veriyor.

 İSMAİL HAKKI AKSU

23 Ocak 2018


 

 

Bu yazı 1418 defa okunmuştur .

Son Yazılar