“Duo Blance&Noire”
Reklam
  • Reklam
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

Yansımalar

“Duo Blance&Noire”

13 Mayıs 2014 - 00:11

Bizdeki piyano ikilileri Güher-Süher Pekinel, Ufuk-Bahar Dördüncü, Ferhan-Ferzan Önder, Arzu-Gamze Kırtıl ya ikizdir, ya da birkaç yaş aralı kardeş. Bu kardeşlere sürekliliği olan “iki iyi arkadaş” , bundan yaklaşık yedi yıl önce eklendi. Arkadaşlıkları Bilkent'teki öğrencilik yıllarına dayanan Selin Şekeranber - Yudum Çetiner “Duo Blance&Noire” adını verdikleri piyano ikilisini oluşturup kendilerini duyurduklarında, kimse bu denli istikrarlı olacaklarını tahmin etmiyordu.

Ama onlar Avrupa'da yarışmalara girip derece aldılar, konserler verdiler, iki yıl üstüste davet alıp Lozan Festivali'nde çaldılar. Üstelik piyano ikilisi olarak ilerlemenin yolunun iyi öğreticilerle çalışmaktan geçtiğinin bilincinde, Stutgart'taki müzik yüksek okulunda master-doktora programları düzenleyen Hans Peter ve Völker Stenzl kardeşlerin ustalık sınıfına kabul edildiler. Bu arada Selin Şekeranber (d. 1984) Eskişehir'deki Anadolu Üniversitesi'nde rahmetli Zöhrap Adıgüzelzade'yle izlencesi hazırlanmış doktora çalışmasını, Yudum Çetiner (d.1983) ise Stutgart Müzik Yüksek Okulu'nda master çalışmasını tamamladı. Bu kendi akademik çalışmalarından ayrı olarak, Stutgart'ta tamamladıkları Duo Piano Master Mezuniyet Resitalini 24 Haziran'da verip, hemen ardından Turm-Hock am Turm Musik Festivali'nde çalacaklar.

Duo Blance&Noire” olarak yaptıkları çalışmaları müzikseverlerle paylaşmak üzere “The Essence of Piano Duo” başlıklı ilk albümlerini de çıkardılar. Piyano ikilisinin özü ya da püf noktası anlamında bu ingilizce başlık...

12 Mayıs akşamı, CSO salonunda, Türkiye Filarmoni Derneği Pazartesi Konserleri kapsamında, albümlerini tanıttıkları bir dinletiyle, aile, arkadaş toplulukları ve müzikseverlerle buluştular.

İkili, kısıtlı olan iki piyano repertuarındaki alışılmış eserlerin ötesine geçmek, Türk müziğini de işin içine katmak için çalıştı. Bu çabada Yudum Çetiner'in ayrıca bestecilik eğitimi almasının da önemli katkısı oldu.

Fazıl Say, kendisinin Aşık Veysel esinli yazdığı “Kara Toprak”ı, Mozart'tan caz versiyonunu yaptığı Türk Marşı'nı iki piyanoya düzenlemeleri ve seslendirmeleri için izin verdi. Böylece ortaya Fazıl Say, Claude Debussy, Witold Lutoslawski, Ahmet Adnan Saygun, Astor Piazzola, Sergey Rahmaninof, Dimitri Şostakoviç, Aşık Veysel, Zülfü Livaneli beste ve şarkılarından yapılmış düzenlemelerle karma bir program çıktı. CD kaydında Livaneli'nin Karlı Kayın Ormanı'nda şarkısını vurmalı saz ekleyerek uyarlamada, Stutgart'ta master yapan Can Ünlüsoy da onlara katıldı. Ankara'daki konserde ise EBBSO üyesi, aynı zamanda Selin Şekeranber'in eşi olan Gökalp Uluğbay bendir ve darbukada ikiliyle beraberdi.

Beklenmedik bir aksilik olmazsa, bu ikili sürekli repertuar geliştirirek devam edecek gibi görünüyor. Birliktelikleri ve uyumları iyi, hem özgün bestelerde, hem kendi düzenlemelerinde güvenliler. Türk müziğinden düzenlemelerin yanında, genç kuşak bestecilerimize sipariş vermeye başlarlar ise, çok daha zengin ve çağdaş bir dağara sahip olabilirler.

 

 

Bu yazı 6171 defa okunmuştur .

Son Yazılar