Hollanda'dan Gelen Ses nasıl tınladı?
Reklam
  • Reklam
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

Yansımalar

Hollanda'dan Gelen Ses nasıl tınladı?

28 Şubat 2018 - 00:22 - Güncelleme: 28 Şubat 2018 - 00:48

Hollanda ile siyasi ve diplomatik ilişkilerimiz hiç iç açıcı değil. Karşılıklı olarak büyükelçilerimiz yok! Büyükelçiliklerdeki işleri maslahatgüzarlarlar (işgüder) yürütüyor. Neyseki bu karşılıklı gerginlik sanatsal ilişkileri etkilemiyor.

Hollanda'da yaşayan ve çalışan hayli Türk müzisyen var. Bir çırpıda aklıma geliverenler besteci Meliha Doğuduyal, Selim Doğru, viyolacı Esra Pehlivanlı, klarnetist Emirhan Tuğa, piyanist Hülya Keser, klasik gitarist Ozan Sarıkaya... Hepsi de Hollanda'da yaşayan başka uluslardan  sanatçılarla ortak projeler geliştiriyor, müzik okullarında ders verip öğrenci yetiştiriyor.

Bu isimlerden Emirhan Tuğa (d. 1970), Hollandalı piyanist Edzo Bos ile 27 Şubat 2018 gecesi Erimtan Müzede Müzik / Salı Konserleri'nin konuğuydu. Yıllarca hayâlini kurduğu, yeterince özgün klarnet-piyano eseri olmadığı için araştırma ve çalışmaları hayli uzun süren “Turkish Recital” başlıklı bir CD'yi Edzo Bos'la birlikte hayata geçirdi. Emirhan Tuğa'nın sanat yönetmeni olduğu “Antre” etiketiyle yayımlanan bu albümün şimdi tanıtım turnelerini yapıyorlar.

Erimtan konserinde ikili, bu CD'den bir seçki ile birer Schubert, Mozart ve Poulenc eserinden oluşan 65 dakikalık bir program sundu. Fazıl Say'ın Klarnet Sonatı'ndan İstanbul Nocturne ile Capadoccia bölümleriyle başlayıp Adnan Saygun'un “Horon”uyla sonlanan resitalde eserleri seslendirilen diğer Türk besteciler Betin Güneş, Utku Aşuroğlu, Erberk Eryılmaz ve Evrim Demirel'di.

İkili resitaldeenstrümanlarındaki ustalıklarını ve birbirleriyle uyumlarını sergilediler. Edzo Bos'un notalarını Emirhan-Meral Arı Tuğa çiftinin kızı 13 yaşındaki Defne çeviriyordu.

Emirhan Tuğa, hem değişik dönem Avrupa bestecilerinin eserlerinde, hem de bizim bestecilerin parçalarında, farklı tarzların özelliklerini yansıtan duyarlı yorumuyla dikkati çekti. Schubert Serenade'de dokunaklı, yumuşak tınılarla kulakları okşarken, Saygun Horon'da Karadenizlinin sert karakterini yansıttı.

Tuğa, Yüksel Erimtan'la

Bildiğim kadarıyla Emirhan, Fazıl Say'ın Klarnet Sonatı'nı seslendiren üçüncü klarnetçi. Eserin ilk seslendirilişini Sabine Meyer Almanya'da yapmış, Türkiye prömiyerini ise İstanbul'da Ecesu Sertesen çalmıştı. Emirhan da, eserin iki bölümünün Ankara prömiyerini yapmış oldu.

“Turkish Recital” için uzun süredir gösterdiği çabaya tanıklık ettiğim Emirhan Tuğa ile uyumlu piyanisti Edzo Bos'u kutlarken, sanatın nasıl uluslar arasında işbirliği ve dostluk ortamı oluşturduğuna bir kez daha dikkati çekmek istiyorum.

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

27 Şubat 2018

 

Bu yazı 2134 defa okunmuştur .

Son Yazılar