11. Türkiye Gitar Buluşması'nın yoğun etkinlikle ilk gününde öğle ve akşam olmak üzere iki konser yer alıyor. Saat 14.00'deki öğle konserinde de iki gitar resitali dinledik.
Çavgın Çıngıt ( d. 1995 ) – Eskişehir Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarını bitirdi. Eskişahir'de bir gitar topluluğu oluşturma çabası içinde bir genç. Kendisini Ankara'da ilk kez Hacettepe'nin üç yıl önceki gitar yarışmasında dinlemiştik. Bu kez Bilkent'te Bach, Walton, Rodrigo ve Jobim/Dyens'den oluşan bir programla izledik. Aradan geçen sürede hayli geliştiğini gözledik. İlk eser Bach'ın 2 No:lu keman Sonatının füg bölümünün uyarlamasında biraz tempa ve cümleleme sorunu yaşadı. Walton'un İki Bagatel'inde klavye ve pozisyonlardan kaynaklanan birkaç soruna karşın, Rodrigo'nun “Una tiempo fue İtalica Famosa” başlıklı parçasını başarıyla icra etti. Gitar camiasının erken kaybı, daha önce buluşmalar için Ankara'ya da gelen Roland Dyens'in (1955-2016) Antônio Carlos Jobim'in bossa nova ritmli şarkısından düzenlediği çok tanınmış “Felicidade”sinde ritm vurgusu ve dolgun tonuyla canlı bir icra çıkardı.
Namık Ataman ( d. 1988) – Eğitimini Dokuz Eylül ve Mimar Sinan Konservatuvarlarında tamamlamış, İstanbul gitar camiasında tanınan bir isim. Programını çok hızlı olmayan, lirik temalı eserlerden oluşturmuştu. York, Dyens, Jobim/Dyens ve Piazzola eserlerini, duyarlı, yumuşak bir tuşeyle seslendirdi. Çıngıt'ın da seslendirdiği Felicidade'de yorum farkını gördük. Ataman, daha yumuşak, gerideki duyguyu yansıtan bir yorumla seslendirdi ünlü parçayı. Bir çizgi film ve internet kahramanı olan Süper Mario'nun tematik digital müziğine yaptığı gitar düzenlemesi ise hayli başarılıydı. Hem klasik gitara nasıl yaklaştığını, hem de mizah duygusunun yüksekliğini sergiliyordu.
İki resitalden oluşan bu öğle konserinin besteciler bakımından ağırlıklı ismi Dyens oldu. Üstelik Felicidade düzenlemesini iki gitarist de tercih etmişti.