İstanbul Devlet Opera ve Balesi 20 yıl sonra Çaykovski'nin unutulmazları arasında yer alan‘’ Uyuyan Güzel ‘’ balesini yeniden sahneliyor.
Teknik ve estetik açıdan bale repertuvarının en önemli eserlerinden biri olan “Uyuyan Güzel”, koreograf - besteci işbirliğinin de en verimli örneklerinden. M. Petipa; baleyi tasarlamış, P. İ. Çaykovski; yazdığı müzikle balenin bütün farklı kavramları, karakterler ve güçlüklerle dolu bale adımlarının en doğal biçimde kaynaşmasını sağlamıştır.
Uyuyan Güzel'i bu kez Ayşem Sunal Savaşkurt, çıkış noktası olarak Petipa’ya sadık kalarak R. Nureyev’ den etkilenerek sahneye taşıyor. 11 Şubat akşamı Kadıköy Belediyesi Süreyya Opera Sahnesi’nde prömiyeri yapılacak eserde, orkestrayı Roberto Gianola yönetiyor. Sahne tasarımı Adnan Öngün, giysi tasarımı Çimen Somuncuoğlu, ışık tasarımı Önder Arık'a ait.
Eserde başlıca rollerde dönüşümlü olarak şu dansçılar yer alıyor:Prenses Aurora: Deniz Kılınç/ Gizem A. Tuncay/ Melike Koper/ Julia Hartmann/ Zuhal Karaca
Prens Florimund : Melih Mertel/ Erhan Güzel/ Olcay Tunçeli/ Batur Büklü/ Çağatay Özmen
Carabosse : İlke Kodal/ M. Nuri Arkan/ Egemen Kement/ Ebru Cansız
Leylak Perisi : Melike Koper/ Julia Hartmann/ Zeynep Serpen
BALENİN ÖYKÜSÜ VE KONUSU
“Uyuyan Güzel”, yüz yıllık uykuya dalan güzel bir prensesin öyküsünü anlatan klasik bir Avrupa masalı. Aslen 1697’de Fransız Charles Perrault’un ve 1812’de Alman masal ustaları Grimm Kardeşler’in yazıya geçirdiği masal, daha önce de Basile tarafından “Ay, Güneş ve Talia” adıyla İtalya’da yayımlanmış.Çaykovski, St. Petersburg’daki Çarlık Tiyatrosu Mariinski’nin müdürü İvan Vsevolozhski'den 25 Mayıs 1888 tarihli bir mektup alır. Vsevolozhski, Charles Perrault’un “La Belle au Bois Dormant” adlı peri masalları üzerine bir bale yazmasını önermektedir. Bunun üzerine Çaykovski, Vsevolozhski’den bir senaryo hazırlamasını ister. 3 Eylül günü eline geçen metni bir solukta okuyan Çaykovski, aynı gün hem Vsevolozhski’ye, hem de kardeşi Modest’e birer mektup yazar ve “bu metin tam bana göre, bestelemek için bundan daha iyisini isteyemem” diyerek beğenisini bildirir.Bestecinin çalışmaya başlaması için gerekli olan detaylı oyun planını, balenin koreografisini yapacak olan Marius Petipa, metnin yazarı Vsevolozhski ile iyice geliştirip Çaykovski’nin de görüşünü aldıktan sonra hazırlayıp gönderir. Marius Petipa, henüz yazılmamış bir müzik üzerine “Uyuyan Güzel” balesini tasarlamaktadır. Daha önceden eserin kişilerini belirlemiş, tempoyu, ritmi ve hatta hangi çalgıların kullanılacağını bile düşünmüştür. Çaykovski ile bir araya geldiklerinde, ona, nerede ne yapması gerektiğini büyük bir titizlikle tek tek dile getirir.Klasik bale repertuvarının önemli eserlerinden biri olarak kabul edilen, konservatuvarlarda üzerine incelemeler yazılan ‘’ Uyuyan Güzel ‘’ İlk kez 1890 yılında St. Petersburg’da sahnelenmiş, ancak asıl şöhretine 20. yüzyılda kavuşmuştur.
Temsil Tarihleri:11 Şubat Cumartesi 20.00 ( Prömiyer) / 14 Şubat Salı 20.00 /16 Şubat Perşembe 20.00 / 18 Şubat Cumartesi 16.00 /
28 Şubat Salı 20.00 / 2 Mart Perşembe 20.00 / 4 Mart Cumartesi 16.00 / 23 Mart Perşembe 20.00 /
25 Mart Cumartesi 16.00 Kadıköy Belediyesi Süreyya Opera Sahnesi