Kıvrak-Babacan Transandal etüdleri çalıyor
Reklam
  • Reklam

Kıvrak-Babacan Transandal etüdleri çalıyor

Birlikte paylaştıkları konserler ve iki piyano resitalleriyle dikkati çeken Kıvrak-Babacan piyano ikilisi, bu kez çılgınca diye niletendirilebilecek bir programla 4 Şubat'ta Bilkent Salonu'nda...

Reklam
01 Şubat 2015 - 17:51 - Güncelleme: 01 Şubat 2015 - 18:05
Reklam

Genç kuşağın birlikte verdikleri resitallerle dikkati çeken, Moskova Çaykovski Konservatuvarı mezunu sıradışı piyano ikilisi Başar Can Kıvrak ile Cem Babacan 4 Şubat Çarşamba akşamı Bilkent Konser Salonu'nda, “çılgınca” diye nitelendirilebilecek bir programla dinleyici karşısına çıkıyor.

İkili Liszt'in 12 parçadan oluşan, çalınması çok zor ve piyanistler için çok yüksek bir çıta olarak nitelendirilen Transandal Etüdler'ini (Üstün icra etüdleri) 6'şardan bölüşerek aynı resitalde seslendirecek. Resitalde ayrıca Mozart'ın Don Juan operası üzerine Liszt'in iki piyano için fantezisini çalacaklar.

Özgün başlııyla "Etudes d'exécution transcendante" olarak adlandırılan Liszt'in Transandantal etüdleri şu bölümlerden oluşuyor:

1- "preludio" - presto
2- (isimsiz) - molto vivace
3- "paysage" - poco adagio
4- "mazeppa" - allegro
5- "feux follets" - allegretto
6- "vision" - lento
7- "eroica" - allegro
8- "wilde jagd" - presto furioso
9- "ricordanza" - andantino, improvisato
10- (isimsiz) - allegro agitato molto
11- "harmonies du soir" - andantino
12- "chasse-neige" - andante con moto

 

KABULLENİLEMEYEN GERÇEK

Her iki piyanistin de Moskova Çaykovski Devlet konservatuvarı mezunu olmaları dolayisiyle, müzik eğitimcisi Yakup Kıvrak, sosyal medyada durumu “kabullenilemeyen gerçek” olarak nitelendirdiği görüşlerini paylaştı. Paylaşım aynen şöyle:

 

Klasik müzik yaşamımız bağlamında nedenini hiçbir şekilde anlayamadığım, bilimsel çerçevede yanıtlayamadığım, çözemediğim bir takım korkularımız, bir takım çekincelerimiz var.

Meselâ bunlardan birisi “Çaykovski Konservatuvarı” gerçeği.

Geç de olsa dünya kabul etti, biz halen kabullenemedik.

Oradan Gökhan Aybulus geldi birkaç yıl önce.

Üniversiter sistemimize doktorasını kabul ettirinceye kadar göbeği çatladı, güç bela bir üniversitemizde kadro buldu. 
Oysa dünyanın tanıdığı çok önemli ve çok yüksek düzeyde bir piyanistimiz idi. En önemli piyano yarışmalarında jüri üyesi olarak çağırılıyor, en büyük orkestralarla çalıyor, Natali Gutman gibi bugün dünyanın tartışmasız en büyük çelllistinin vazgeçemediği eşlikçisi olarak dünyanın her yerinde konserler veriyor ama biz onu bir türlü kabullenemiyorduk. 
Ardından Özgür Ünaldı geldi, ve diğerleri...
Biz halen değerlerimizi görmüyor, you tube sitesinden kendi zevkimize göre bir takım yabancı sanatçıların videolarını paylaşıp duruyoruz. Dünyada pek ismi, cismi olmayan sanatçıları devlet senfoni orkestralarımız eşliğinde çok ciddi meblağda kaşelerle ağırlıyoruz.
Bu hafta Çaykovski Konservatuvarının kırmızı diplomalı iki mezunu Cem ve Başar Can’ın dünya literatürüne girmesi muhtemel gibi görünen bir konseri var Bilkent Konser Salonunda. 
Liszt 12 Transandantal Etüdünün hepsini peşpeşe çalacaklar. Yetmiyormuş gibi dünya piyano literatürünün en güç ve güzel eserlerinden birisi olarak kabul edilen iki piyano için Mozart/Liszt Don Juan’ı çalacaklar. Muhtemelen salon çok dolu olmayacak. A.Rieu, Vanessa falan gelse, veya onlar gibi yerli-yabancı bir başkası; salon dolar, taşardı.
İşte bu noktada biraz düşünülmesi gerektiğini düşünüyorum.”

Reklam
Bu haber 4093 defa okunmuştur.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Savaşçı ve Ozan; José Martí
Savaşçı ve Ozan; José Martí
Ava Giden Erkekler Avlanır
Ava Giden Erkekler Avlanır