Malta'da düzenlenen Central Uluslararası Kompozisyon Yarışması'nda bestecimiz M. Eren Arın (d. 1977) birincilik ödülünün sahibi oldu. 1. Yaylı Çalgılar Dörtlüsü'nün “The Liquidation-Sıvılaşma” başlığını taşıyan 10 dakikalık 3. bölümü ile yarışmaya katılan M. Eren Arın, Güney Kıbrıs ve İngiltere'den katılan öteki iki finalisti geride bıraktı.
Besteci 2018”de yazdığı dörtlünün "Fantasies on the common ground" diye adlandırdığı üçüncü bölümünde, başlığı "ortak zemin" yani bu coğrafyanın ortak müziği, kültürüne gönderme yapmak için seçtiğini söyledi. Arın, eseriyle ilgili SANATTAN YANSIMALAR'a şu bilgileri verdi:
“Burada "fantasies" olarak adlandırılan olgu, doğaçlamaya dönük gevşek bir tematik yapı ve daha çok akışkanlık üzerine kurulu olan "fantasia yani fantazi formu. Bu tür gevşek bir formal yapı sayesinde , çağdaş yaylı yazısı ile geleneksel makam yazısından türetiğim malzemeleri aynı kurgu içersinde buluşturdum. Bir başka deyişle yapıt, farklı kültürlerle ilişkilendirilmiş malzemelerin uzunca bir taksim içerisinde birbirleriyle değiş-tokuş prensibi üzerine kurgulanmıştır. Yapıt boyunca "yeni" ve "geleneksel"in değiş tokuşundan kaynaklanan müzikal tansiyon devam ettirilir ve sonunda çalgıcıların seslendirdiği"set up your mind and execute" cümleleri eşliğinde zirveye ulaşılır. Bu cümleaynı zamanda farklı aidiyetler arasında yaşanan kararsızlığın artık nihayete erdirilmesi mesajını taşıyor.”
M. EREN ARIN KİMDİR?
1997-2003 yılları arasında İ.T.Ü Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı kompozisyon bölümünde Emin Sabitoğlu, Mutlu Torun, Selahaddin İçli, Yavuz Özüstün ve Ali Eral ile Kompozisyon ve Türk Makam Müziği Kompozisyon çalıştı. 2003-2007 arasında İ.T.Ü Müzik İleri Araştırmalar Merkezinde (MİAM) Teori Alanında Yüksek Lisansını sürdürürken yine aynı kurumda Kamran İnce, Michael Ellison ve Ruben Latour gibi hocalarla kompozisyon çalışmalarına devam etmiştir. 2008'de kabul edildiği İ.T.Ü Sosyal Bilimler Müzikoloji ve Müzik Teorisi Doktora Programından 2014 yılında mezun oldu. 2009 yılında Baltık Çağdaş Müziğinin önde gelen temsilcilerinden besteci Toivo Tulev'le kompozisyon çalışmak için öğrenci değişim programı kapsamında 5 aylığına Estonya Müzik Akademisine gitti. Bu süreçte ve sonraki yıllarda bestecinin müziği "mistik ekspresyonizm" diye adlandırılabilecek bir tarza doğru yöneldi. Arın, bestecilik özü olarak Türk Makam Müziği'nin doğaçlama icra geleneğini temsil eden"taksim" formunu esas alıyor. Yapıtlarında taksim formunun oldukça esnek zaman/uzam kurgusundan yola çıkarak günümüz müziğinin tınısal olasılıklarını araştırıyor.
Arın'ın eserleri çeşitli yurtdışı/yuriçi akademik ve sanatsal etkinliklerde gerek eşi ney sanatçısı Ayça Arın gerekse başka müzisyen/müzik toplulukları tarafından seslendirildi.Halen Ondokuz Mayıs Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalında Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapıyor. BESOM ve Klank.İst'in (İstanbul Kökenli bir Besteciler Kolektifi) aktif üyesi.