Dinletide Azat'tan sonra sahneye Buluşma'nın Sırnağme'den sonraki gitar-kemençe ikilisi olan “Klasik Duo” geldi. Gitarist Serkan Serpen'le, klasik kemençeci Kemal Onur Tuzlacı'nın amacı, “dünyadaki her müziğin aslında aynı dili konuştuğunu anlatmak”tı. Bunu da Batı müziği eserlerini, kemençe ve gitarla, ana iskeletini bozmadan icra edip farklı bir yorumla sunarak yapmaya çalıştılar. Tarrega, de Falla, Satie ve Piazzola'dan birer eser seçmişlerdi. Özellikle Satie'nin “Gnossienne” serisinin 1 numaralısı ile Piazzola'nın Libertango'sunda amaçlarına fazlasıyla ulaştılar. Piazzola'daki bandeneon partisinin kemençeyle seslendirilmesinin bu denli hoş tınlayacağını doğrusu hiç tahmin etmemiştim.
Bu diziye Mutlu Torun'un gitar ve bir başka enstrüman için yazdığı Buselik Saz Semaisi'yle, Reşat Aysu'nun Nihavend Saz Semaisi'nin düzenlemesini de eklemişlerdi. Batı eserlerine yaptıkları düzenlemelerden sonra bu iki geleneksel eserin seslendirilmesi hiç yadırganmadı.
Klasik Duo'nun çalşması, “armudî kemençe-klasik gitar” birlikteliğinin beste ve düzenlemelerde denge gözetildiğinde çok yakıştığı yönünde Sırnağme'ye doğan düşüncemizi pekiştirdi.
Gitar câmiasını her yıl nitelikli temalar etrafında biraraya getiren Buluşma'nın proje babası ve düzenleyicisi Kağan Korad, bakalım 2016'daki 10. yıl için ne sürprizler hazırlayacak?
Şefik Kahramankaptan