Okan Demiriş'in “Karyağdı Hatun” operası, Mersin Devlet Opera ve Balesi'nde 6 Mayıs'ta bu sezonun son temsilini yapıyor.
Ankara'da Aytaç Manizade rejisiyle sergilendikten sonra dönüşümle Mersin'e giden eseri bu kez Gürçil Çeliktaş daha klasik bir yaklaşımla ve değişik sahne tasarımıyla sahneye koydu.
Bir Anadolu efsanesinden aynı adla operaya uyarlanan, librettosu Nezihe Araz’ ait olan Okan Demiriş’in Karyağdı Hatun operasının 6 Mayıs 2014 Salı günü saat 20.00’de Mersin Kültür Merkezi Opera Sahnesi’ndeki temsilinde orkestrayı şef Vladimir Lungu yönetiyor. Eserde başlıca rolleri; Serin Saybaşılı, Melahat Yavuz, Onur Polat, Yusuf Ziya Büyükaslan, Gülden Vurandemir, Zuhal Gürgen paylaşıyor. Eserin sahne tasarımı Seyhan Atamer’e, giysi tasarımı Ayşegül Alev’e, koreografisi Nilgün Demireller’e, ışık tasarımı Tarı Deniz’e ait. Koroyu Serhat Kaya hazırladı.
Librettoda türbesi Ankara’da bulunan ve halkın saygı duyduğu Karyağdı Hatun isimli kadın erenin hikayesini anlatlır. Yazgülü güzeller güzeli genç bir kızdır ve Ankara efesi olan Canali’ye aşık olur. Muhteşem bir seymen düğünün ardından Tanrı’ya bir bebek vermesi için yakarır. Nihayetinde güzel Yazgülü bir ağustos ayında hamile kalır ve aşermeye başlar. Fakat yaz ortasında “kar”a aşermektedir. Canali çaresiz kar aramaya başlar. Fakat karısının isteğini bir türlü yerine getiremez. Yazgülü artık dayanamaz hale gelir; bir gece Yazgülü’nün yürekten yakarısını Tanrı duyar ve yazın ortasında herkesin sıcaktan kavrulduğu bir zamanda lapa lapa kar yağmaya başlar. Yazgülü, gün ağarıncaya kadar kar yer. Ertesi gün onu bahçede karların üzerinde bulurlar, ateşler içindedir, Yazgülü kurtarılamaz ve oracığa defnedilir. Halkın gözünde evliyaya dönüşen kadın Karyağdı Hatun olarak anılmaya başlar.