Piyanist Oytun Eren, “Culture Meeting Point” Derneğinin 20. kuruluş yılında, Viyana'da düzenlenen resitalde, tümüyle kendi bestelerinden oluşan bir programla dinleyici karşısına çıkıyor.
Oytun Eren, 12 Mayıs Salı akşamı Viyana'daki Festival Salonu'ndaki resitalinde , Karadeniz horonunda bir figürden esinlenerek soyutlama biçiminde bestelediği "Alaşşağa", Ahmet Arif'in ünlü şiirinin sözlerini kullandığı soprano Farah Tahirova'nın vokalde yer alacağı "Hasretinden Prangalar Eskittim" başlıklı eserleri de yer alıyor. Programda bestecinin Ali Ekber Çiçek’in "Haydar Haydar" adlı eserinden etkilenerek bestelediği parça da bulunuyor.
Oytun Eren'in seslendireceği eserler şöyle sıralanıyor:
Minyatürler ('Şafak', 'Dans', 'Rüya', 'Melankoli', 'Efeler'; Süit, 'Lazlar’, ‘İmece’, ‘Bayram’, ‘Karmaşa);
Ebrulama,
Piyano ve Soprano için Şarkı; ‘Hasretinden Prangalar Eskittim’ şiir: Ahmet Arif ,
Freiburg’dan Arda Kalanlar; ‘Alaşşağa, ‘Semah’, ‘Eş Zamanlı Duyumlar’, ‘Takıntılar’,
Ayşe Neva’ya,
Ritmik Oyunlar,
Doğaçlama.
Sanatçı resitalinde, on beş yaşından beri bestelediği eserlerini farklı ülkelerde sanat severlere Avrupa prömiyerini yapacak olması, kendi sanat hayatında çok daha farklı duygular yaşayacak olmasının yanısıra dinleyicilerine de farklı heyacanlar tattıracağı aşikardır. Resitalinde ilginç olacak eserlerinden ilki, Karadeniz horonunda bir figür olan "Alaşşağa" adlı eseridir. Bu eseri soyutlama bir şekilde bestelemiş olmasıdır. İkinci eseri ise "Hasretinden Prangalar Eskittim"dir. Bu eser de soprano ve piyano için yazılmış bir eserdir. Diğer ilginç olan bir eser ise "Haydar" adlı eseridir. Burada da Ali Ekber Çiçek’in "Haydar Haydar" adlı eserinden etkilenerek bestelemiş olmasıdır. Resitalde Oytun Eren’in yer verdiği diğer eserler ise şu şekilde: Minyatürler 'Şafak', 'Dans', 'Rüya', 'Melankoli', 'Efeler'; Süit, 'Lazlar’, ‘İmece’, ‘Bayram’, ‘Karmaşa’; Ebrulama, Piyano ve Soprano için Şarkı; ‘Hasretinden Prangalar Eskittim’ şiir: Ahmet Arif Freiburg’dan Arda Kalanlar; ‘Alaşşağa, ‘Semah’, ‘Eş Zamanlı Duyumlar’, ‘Takıntılar’, Ayşe Neva’ya, Ritmik Oyunlar, Doğaçlama.
OYTUN EREN KİMDİR?
Oytun Eren, 1977’de Antalya’da doğdu. İlk piyano eğitimine 1992 yılında İstanbul Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’nde Faris Akarsu ile başladı. 1996 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kompozisyon bölümüne kabul edilerek Yrd. Doçent Volkan Barut ile armoni, kompozisyon; Prof. Özkan Manav ile kompozisyon, orkestrasyon ve kontrpuan; Prof. Hasan Uçansu ile analiz çalışmalarında bulundu. 1997 yılında aynı kurumun piyano bölümüne kabul edilerek lisans çalışmalarını Prof. Metin Ülkü ile sürdürdü. 2002 yılında Almanya- Freiburg Müzik Yüksek Okulunda Prof. Tibor Szasz’ın solistlik sınıfına kabul edilerek yüksek lisans düzeyinde piyano eğitimine başladı. Eğitimini tamamladıktan sonra 2004 yılında Türkiye’ye dönüş yaparak Eskişehir Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Piyano Ana Sanat Dalı’na öğretim görevlisi olarak kabul edildi. Aynı kurumda Prof. Zöhrap Adıgüzelzade ile başladığı sanatta yeterlik çalışmalarını 2007 yılında “Müzik Sanatında Biçim ve Yorumlama” adlı tezle sona erdirdi. 2009 yılında doçent, 2015 yılında da Profösor olan Oytun Eren; Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Piyano Ana Sanat Dalı Başkanlığı’nın yanı sıra, Güzel Sanatlar Enstitüsü Müdür Yardımcılığı görevini de sürdürmektedir. Eren'in 2014 yılında yayımlanmış, “Klasik Batı Müziği Tarihinde Kırılma Anları” başlıklı bir kitabı bulunmaktadır.
Eren, verdiği yüzü aşkın konserle solistlik kariyerini devam ettirmiştir. Barok dönemden yirminci yüzyıla kadar uzanan geniş repertuvarını, teknik yönden çalınması oldukça zor olan kendi besteleriyle güçlendirmesi, Eren'i diğer piyanistlerden ayıran önemli bir gedir. Bunun yanı sıra sık sık verdiği doğaçlama konserleriyle de emprovizasyon çalgıcılık geleneğini sürdürmesi, orijinal bir yorumcu kimliğine bürünmesini sağlamıştır.