Çok yönlü sanatçı, piyanist, besteci, soprano ve müzik terapisti Renan Koen, 35 yıldır birlikte çalıştığı hocası Ali Darmar’ın piyano eserlerini Lila Müzik etiketiyle müzikseverlerin dikkatine sundu. Albümde Renan Koen, Darmar'ın İki Piyano için Fantezi'sinde genç piyanist Emir İlgen'le çalıyor. Albümün bir sürprizi de bestecinin Sessizliğin İçinden başlıklı Keman ve Piyano için yapıtının Ayla Erduran ile Ayşegül Sarıca konserinde 19 Kasım 2008'de CRR'deki Dünya prömiyeri kaydınının albümde sunulması. Renan Koen, böylece, hocası Darmar'ın beşini kendisinin, birini ise Erduran-Sarıca ikilisinin seslendirdiği tam altı eserini Türk müzik arşivine kazandırmış oluyor.
Renan Koen, Birleşmiş Milletler Daimi Temsilciliği, Türk Hava Yolları ve Türkiye'nin New York Başkonsolosluğu sponsorluğunda, geçtiğimiz Ocak ayı sonunda Birleşmiş Milletler'de “Holokost Anma / Uykudan Önce” başlıklı anlatılı bir resital verdi. Koen 28 Ocak'ta müzikolog Michael Beckerman'la birlikte New York Üniversitesinde, 30 Ocak tarihinde ise Washington D.C.'de Kongre binasında sahneye çıktı. Koen ile birlikte Sefarat Yahudileri, Yunanistan'dan kaçan Yahudilerin Holokost Romaniot şarkılarını piyano eşliğinde yeniden seslendirdi. Koen'in New York'taki ziyaretinde orkestra şefi Gürer Aykal da yer aldı.
Renan Koen, albüm için kaleme aldığı yazıda “Ustam Ali Darmar’ın, zamansız eserlerinin daha geniş kitlelere ulaşmasını can-ı gönülden diliyorum. Onun eserlerinde var olan inceliği herkesin hissetmesinin, sadece müzikal anlamda değil yaşamın her alanında, özellikle genç nesiller ve tüm müzikseverler için çok büyük bir hediye olacağını düşünüyorum” diyor.
İncelikli ve derinlikli bir müzik anlayışına sahip olan Ali Darmar (d. 1946), açık, akılda kalıcı ezgi çizgisine önem veren, yeni bir romantizm anlayışına sahip. Çağdaş Türk bestecileri içinde üçüncü kuşaktan dördüncü kuşağa bir köprü konumunda olan besteci, halen çalışmalarını İstanbul'da sürdürüyor.
Kitapçığında Renan Koen’in hocası Ali Darmar'la uzun bir röportajının yer aldığı albümün yayınlamasına Erol Hakanoğlu ve İzi Morhayim katkıda bulunmuş. Kayıtları Pieter Snapper yapmış, fotoğrafları Sebla Selin Ok ve Cem Kurtuluş çekmiş, tasarım ise Gözde Oral’a ait.
ÖNCEKİ ALBÜMLERİ
2008 yılında Taxim Edition/Universal etiketli “Köprüler/Bridges” adlı solo piano albümü yayınlandı.
2014'de ise kendi ailesinin hikayesi üzerine kurguladığı, Ege, Ortadoğu, Anadolu gibi çeşitli bölgelerdeki Sefarad otantik halk ve Sinagog İlahi’lerini kendi bakış açısıyla derleyip bestelediği, kendisinin piano/soprano/armonuim icrasının yanısıra, Sasha Rozhdestvensky/keman, Sedef Erçetin/çello, Elif Kantarcı/viola, Derya Türkan/kemençe, Özel Özel/mızraplı-yaylı tanbur, Ertan Tekin/duduk, Kemal Akdoğan/tenor, Mehmet Akatay/vurmalı çalgılar gibi değerli müzisyenlerin yer aldığı “Kayıp İzler Gizli Anılar” adlı albümü Kalan Müzik etiketiyle yayınlandı.
Renan Koen’in 3. Albümü, 2. Dünya Savaşı süresince Terezin Toplama Kampına hapsedilmiş ve yasak da olsa orada eserler vermeye devam etmiş bestecilerin yaşamları, olguları, piano ve koro eserlerini araştırmasını yaptığı projesi Holokost’u Anma/Uykudan Önce albüm (CD+DVD+Kitapçık) ile çeşitli röportajların, projenin konserinin, savaşta geçmiş yaşam öykülerinin yer aldığı DVD çalışması, 500. Yıl Vakfı, Anadolu Kültür, Kariyo&Ababay Vakfı ve Dr. Erol Hakanoğlu’nun destekleriyle, yine Kalan Müzik etiketi ile 24 Kasım 2015'da raflarda yerini almıştı.