Bilkent Senfoni 21 Şubat Cumartesi akşamı, usta tiyatro oyuncu Genco Erkal'ı, Rus besteci Igor Stravinsky'nin büyük Rus besteci Igor Stravinsky’nin “Askerin Öyküsü”'nde ağırlıyor.
Türk tiyatrosunun en önemli sanatçılarından Genco Erkal'ın anlatıcı rolünü üstlendiği konserde, şef Orhun Orhon’un yönetiminde solo partileri BSO’nun başkemancı yardımcısı Irina Nikotina ile grup şefleri Nusret İspir (klarnet), Ozan Evruk (fagot), Julian Lupu (trompet), Cem Güngör (trombon), Sergey Margulis (kontrbas) ve Aydın Mecid (vurmalı çalgılar) tarafından seslendirilecek.
Stravinsky Askerin Öyküsü’nü dönemin önemli yazarlarından Charles-Ferdinand Ramuz ile ortaklaşa hazırlamıştır. Öykü Ukrayna halk hikayelerinden biri üzerine yazılmıştır. Hikaye evine dönmekte olan bir askerin yolda şeytana rastlaması ile başlar. Asker istediği her şeyi elde etmesini sağlayacak sihirli bir kitap karşılığında, kemanını, yâni ruhunu şeytana verir. Daha sonra yaşadığı yalnızlık ve yıkımın ardından, şeytanla mücadeleye girerek eski benliğini yeniden kazanmaya çalışır.
Stravinsky ve Ramuz eseri “Okunmak, oynanmak ve dans” için yazılmış bir tiyatro eseri olarak tanımlarlar. Müziğin, sahnelenmeden, bağımsız olarak da seslendirilebilecek olmasına karar verirler. Bu kararın bir sonucu olarak metnin şarkılanmadığı öykünün bir anlatıcı tarafından aktarıldığı bir durum ortaya çıkar. Ancak müzik dramanın önemli bir parçasıdır. Kemanın askerin ruhuyla, davulların şeytanla özdeşleşmesi hikayenin akışına derinlik katar. Son bölümde askerle şeytanın mücadelesinden şeytanın galip çıkması bu özdeşleşmeler kullanılarak yalnızca müzik aracılığı ile anlatılır. Tango, Vals, Ragtime ve koral gibi türleri model alan bölümlerin yanı sıra marşlar da eserde yer alır. Marşlar, bu eserin ardından özellikle 1920’li yıllarda diğer neo-klasik besteciler tarafından da anti-romantizmin, ironinin müzikteki en güçlü sembolü olarak sıklıkla kullanılmıştır.