Amerika’da doktora çalışmalarını sürdürmekte olan bestecimiz Yiğit Kolat’ın (d.1984) son orkestra müziği, kompozisyon alanında en prestijli yarışmalardan biri olan Toru Takemitsu Yarışması’nda 44 ülkeden gönderilen 151 eser arasından finale kaldı. Eser diğer üç finalistin eserleriyle birlikte 30 Mayıs 2015’te Tokyo Filarmoni Orkestrası tarafından seslendirilecek ve nihai sonuçlar ilk seslendirmenin ardından belirlenecek. Bu yarışmanın özelliklerinden biri yalnızca tek bir jüri üyesi olması. Bu yılki jüri Fin besteci Kaija Saariaho. Geçmiş yarışmalarda Dutilleux, Berio, Ligeti, Andriessen gibi isimler jüri görevini üstlenmişti.Jüri Kaija Saariaho, Yiğit Kolat’ın son dörde bıraktığı eseriyle ilgili görüşlerini şöyle açıkladı:
"Daha partisyonu ilk okuduğum anda, bu parçanın şiirselliğini ve olağandışı formsal gelişimini etkileyici buldum, her iki öğe de hem etkili, hem de inandırıcı şekilde kullanılmış. Bu parça sessel bir yolculuk ve parçanın son derece yavaş tempo belirteçleri, alışıldık, ölçülü müziksel zamandan uzaklaşmamızı sağlıyor. Eser son derece özgün; dingin ancak kendinden emin bir yoğunluğa sahip. Müzikteki radikal ancak mantığa dayalı formsal gelişimi takdir ediyorum ve bu titiz partisyonun ardında birden çok algıya seslenen bir evren olduğuna inanıyorum. Bu evreni deneyimlemeyi dört gözle bekliyorum."
Yiğit Kolat, daha önce de Dutilleux, Quienn Elisabeth gibi önemli uluslararası yarışmalarda dereceye girmişti. Kolat, 5. Andante Donizetti Ödülleri’nde de yılın bestecisi olarak, " Ulusal ve uluslararası bestecilik yarışmalarında kaydettiği başarılar, toplumsal konularla gelişmeleri müziğine yansıtması, eserlerinin önemli yerli ve yabancı topluluklar tarafından seslendirilmesi" nedeniyle aday gösterilmişti.
"Daha partisyonu ilk okuduğum anda, bu parçanın şiirselliğini ve olağandışı formsal gelişimini etkileyici buldum, her iki öğe de hem etkili, hem de inandırıcı şekilde kullanılmış. Bu parça sessel bir yolculuk ve parçanın son derece yavaş tempo belirteçleri, alışıldık, ölçülü müziksel zamandan uzaklaşmamızı sağlıyor. Eser son derece özgün; dingin ancak kendinden emin bir yoğunluğa sahip. Müzikteki radikal ancak mantığa dayalı formsal gelişimi takdir ediyorum ve bu titiz partisyonun ardında birden çok algıya seslenen bir evren olduğuna inanıyorum. Bu evreni deneyimlemeyi dört gözle bekliyorum."
Yiğit Kolat, daha önce de Dutilleux, Quienn Elisabeth gibi önemli uluslararası yarışmalarda dereceye girmişti. Kolat, 5. Andante Donizetti Ödülleri’nde de yılın bestecisi olarak, " Ulusal ve uluslararası bestecilik yarışmalarında kaydettiği başarılar, toplumsal konularla gelişmeleri müziğine yansıtması, eserlerinin önemli yerli ve yabancı topluluklar tarafından seslendirilmesi" nedeniyle aday gösterilmişti.