Son yıllarda mezzosoprano Cecilia Bartoli’nin müzik tarihinin derinliklerine gömülmüş, dönemlerinin ünlü bestecilerini yeniden tanıtmak yolunda araştırmalar yaptığını izlemiş, bu çabaların çok güzel albümlerle taçlandırıldığına tanık olmuştuk. Antonio Salieri, Agostino Steffani, Antonio Caldara, Nicola Porpora bestecilerden sadece birkaçıydı. Lakin ünlü mezzo’nun gönlünde yatan en büyük besteci, her zaman için Rossini olmuştur.
Rossini ile 13 yaşında tanışan Cecilia Bartoli, ilk kez 19 yaşında bir Rossini operasında, Rosina (Sevil Berberi) rolünde söylemiş. İlk uluslararası sahne deneyimini ise Berlin Komische Oper’de, yine Rossini ile yaşayan sanatçı, ondan sonra da dünya opera sahnelerinde Rossini operaları seslendirerek, ününe kavuşmuş. 2012 den beri Salzburg Whitsun Festivali (adını Hamsin Yortusu dönemindeki Beyaz Pazar kutlamalarından alan Festival, 5-9 Haziran 2014 tarihlerinde yapılmakta) Müzik Direktörlüğünü yapan Bartoli, 2014 yılını Rossini’ye ithaf ederek, etkinliklere Rossinissimo adını vermiş ve bunun Rossini’nin Mozart’a olan hayranlığından esinlenerek yapılmış bir seçim olduğunu açıklamış.
Ünlü sanatçı, Rossini’ye verdiği önemi şu sözlerle açıklıyor: “Rossini ve annem benim ilk şan hocalarımdı. Rossini’nin tekniği, sanatçıdan beklediği vokal esneklik, ses sağlığının temel unsurlarıdır. Rossini şarkıcılar için çok iyi bir hekimdir. “
Gioacchino Rossini’nin ciddi (opera seria) operalarından çok, komik (opera buffa) operaları ve uvertürlerinin tanındığını; opera evlerinin her zaman için Sevil Berberi veya La Cenerentola’yı tercih ettiklerini; oysa örneğin, Otello operasının bir başyapıt olmasına rağmen, Salzburg’da ilk kez bu sene sahneleneceğini belirtiyor. Sanatçı bu operayı en son 2012’de, Zürich operasında seslendirmişti. Rossini’nin Otello operası döneminde o denli popüler olmuştur ki, Verdi’nin bir süre kendi yapıtına Iago adını vermeyi düşündüğü bilinir. Ama sonuçta repertuvarda Verdi’nin Otello’su kendini daha fazla kabul ettirmiştir.
Jacques Offenbach’ın dahi ulaşamadığı bir düzeyde operada komik olmayı başarmış bir besteci olan Rossini’nin tembel ama yetenekli; esprili; iyi yaşamayı seven; sevecen olmasının yanı sıra, zeki bir insan olduğunu; 38 yaşında bestelemeyi bırakmasını, müzikte zevkin değişmekte olduğu bir dönemde, seyircinin yeni tercihlerine uyum sağlamayı reddetmekle açıkladığını heyecanla anlatıyor Bartoli.
2013 Sonbaharında ilk kez Çin’e giderek Beijing, Şangay ve Canton’da konserler veren Cecilia Bartoli, Haziran ayında Salzburg’da “La Cenerentola” ve “Otello” operalarında sahneye çıkacak. Araya başkaları da girse, Rossini ile olan beraberliğini kimse bozamayacak anlaşılan.