Orkestraların kendi üyelerine solistik konser programı düzenlemeleri önemlidir. Özellikle “tutti” elemanlarından birinin çıkıp hakkıyla bir konçerto ya da solistik eser seslendirmesi, aynı zamanda dinleyiciye “Bakın, bizim yaylı grup elemanlarının tümü solistik özelliklere sahiptir” mesajının verilmesidir. Ancak, bu tür konser programlarında tutti üyesine yer verilmesi de, hem sayısal, hem niteliksel bakımdan mümkün olamıyor. Öncelikle müzisyenin böyle bir çalışmayı kendisinin istemesi gerek.
CSO'nun 5 Şubat akşamı programında solist olarak viyola grubu üyesi Barış Uluçınar (d.1977) yer alıyordu. Max Bruch'un (1838-1920) Op.85 Fa majör Romans'ı, adı üzerinde sevgi temasının işlendiği güzel örneklerden biridir. İsrailli şef Lior Shambadal'ın (d.1950) yönettiği CSO eşliğinde Barış Uluçınar, bu romansı ruhuna uygun biçimde seslendirdi.
Ardından bestecinin özgün hâli viyolonsel için bestelenmiş, “Kol Nidrei” başlıklı parçası geldi. Viyolaya Amerikalı viyolacı Leonard Davis tarafından uyarlanmış olan, iki Yahudi ezgisi üzerine kurgulanmış tek bölümlük eser, Uluçınar tarafından başarıyla icra edildi. Uluçınar özellikle müzikalitesi ve yumuşak tonuyla dikkati çekti.
Dinleyici tarafından dört kez selama çağrıldı, kendisine sunulan çiçeği de geçtiğimiz yıl kendisinin de katıldığı sınav sonunda, viyola grup şefliğine getirilen Artemis Sis Balkız'a sundu.
Orkestranın başkemancı koltuğunda Jülide Yalçın Dittgen, viyolonsel grup şefliğinde de Oğuzhan Kavruk oturuyordu. Kavruk, bu eseri özgün haliyle daha önce CSO eşliğinde icra etmişti.
Uluçınar'ı kutluyor, oda müziği ve bu tür solistik çalışmalarına devam etmesini diliyorum.
Konserin ikinci yarısında, Ludwig van Beethoven'in (1770-1827), Mi bemol majör, 3. Senfoni'sini dinledik. Şef Lior Shambadal, gayet iyi tanıdığı eseri, “Eroica” nitelendirmesine uygun,hayli enerjik biçimde yorumladı. Özellikle, üç kornonun solosunun da yer aldığı hızlı 3. bölüm “Scherzo” ile ağır 2. bölüm “Cenaze Marşı” mükemmel icra edildi. Shambadal, önceki yıllarda birkaç kez BSO'ya konuk olmuş, son iki yıl Orkestra Akademik Başkent'i yönetmiş, İsrail dışında Avrupa ve Güney Amerika'da tutulan bir şef. İcradan memnun kaldığını, başta korno grubu olmak üzere üflemelilerin yanlarına kadar gidip dinleyiciye alkışlatarak ifade etti. Yaylıların ilk rahlelerini ayrı ayrı kutladı ama sanırım özel teşekkürü, çok gayretli çalan kontrabas grubunaydı.