Şef Rengim Gökmen’in yönetimindeki CRR Senfoni Orkestrası 29 Aralık 2018 akşamı, kendi salonu olan Cemal Reşit Rey’de verdiği harika ve biraz da sıra dışı bir konserle dinleyicilerine mutlu anlar yaşattı. Solistler, Görkem Ezgi Yıldırım (soprano) ve Erdem Erdoğan’ın (tenor) sahneye çıktığı konserde yabancı besteciler yanında bir de Türk bestecisinin eserine yer verildi.
Yılbaşı konserleri genellikle, klasik müzik izleyicileri yanında farklı beğenileri olan izleyicileri de kendine çeker. Bu konser de böyle oldu. İstanbul’un konser salonları içinde hem akustik hem de konser izleme rahatlığı açısından en uygun salonu CRR. Tasarımı bu amaçla yapıldığı için, burada bir konser izlemenin ayrıcalığı da kendiliğinden ortaya çıkıyor. Seyircilerin salonu tamamen doldurduğu konserde, orkestra ve şef yerini aldıktan sonra, ilk eser olarak, İtalyan besteci G.Rossini’nin opera bufalarından biri olan ‘’La Gazza Ladra’’ (Hırsız Saksağan) uvertürü icra edildi. İkinci eser için bu kez tenor Erdem Erdoğan sahneye geldi ve yine bir İtalyan belcanto ustası olan G. Donizetti’nin Aş İksiri operasından, icrası da bir hayli teknik gerektiren sevilen arya ‘’Una furtiva lagrima’’yı hatasız söyledi. Üçüncü parça için soprano Görkem Ezgi Yıldırım, sahnenin arkasından podyuma çıkarak, bu kez W.A. Mozart’ın ‘’Die Zauberflöte’’ (Sihirli Flüt) operasından Gece Kraliçesi’nin aryası ‘’Der Hölle Rache’’yi (Cehennem’in intikamı) bulunduğu yerden başarılı biçimde söyledi.
Jules Massenet’in operası Werther’den ‘’Pourquoi me réveiller’’ şarkısı için bu kez tenorumuz, daha sonra da Rus besteci A.Alabieff’in ‘’Slovik’’ adlı parçası için sopranomuz sahneye gelerek parçalarını yorumladılar. Yine bir Rus besteci olan G. Sviridov’un ‘’Kar Fırtınasında Romans’’ adlı çok duygulu parçasını arp-viyolonsel, daha sonra da diğer sazların katılımıyla, Gökmen yönetimindeki CRR Senfoni Orkestra’sının yorumuyla dinledik. G. Verdi’nin Rigoletto operasından, şarkısının ününün ait olduğu operayı geride bırakan ‘’La donne e mobile’’de n Erdem Erdoğan zarif bir icra ile bizlere neşeli anlar yaşattı.
Bir fantastik opera olan J. Offenbach’ın ‘’Les Contes D’Hoffmann’’ (Hoffmann’ın Masalları) çok sevilir ve sıklıkla opera sahnelerinde oynanır. Bu operanın birçok şarkıları da konser salonlarında zevkle icra edilir. İşte bunlardan biri de yapma bir bebek olan Olympia’nın çok sevilen şarkısı olan ‘’Les oiseaux dans la charmille’’ söylemesi için, Erdem Erdoğan Görkem Ezgi Yıldırım’ı bir el arabasına koyarak sahneye getirdi ve elindeki oyuncak bebeğin kurma mandalını şef Rengim Gökmen’e teslim etti, boş araba ile sahneden ayrıldı. Bu güzel mizansen tüm seyircilerin beğenileri ile alkışlandıktan sonra şarkı başladı. Şarkı devam ederken, mizansen gereği, oyuncak bebeği bir kez şef, sonra da başkemancı kurdu ve sopranomuz şarkısını başarılı bir şekilde tamamladı, Erdoğan da tekrar aynı el arabası ile onu sahneden çıkardı.
Konserin ilk yarısının son parçası Ermeni besteci Aram Haçaturyan’nın Maskeli Balo süitinden ‘’Vals’’ Gökmen yönetimindeki orkestra tarafından eserle aynı güzellikte seslendirildi.
Konserin ikinci yarısı Belçika asıllı Avusturyalı operet bestecisi Franz von Suppé’nin ‘’Dichter und Bauer’’ (Şair ve Köylü) opereti uvertürü ile başladı ve Gökmen’in orkestraya hakim bageti ile güzel bir yorum oldu.
Macar asıllı Avusturyalı operet bestecisi Franz Lehar’ın çok sevilen bir opereti olan ‘’Das Land des Lächelns’’ in (Tebessümler Diyarı) ‘’Dein ist mein ganzes herz’’ şarkısını tenorumuzun güzel sesinden dinledik. Daha sonra orkestra J. Strauss’ın iki güzel valsi ‘’Frühlingstimmen Walzer’’i (İlkbahar Sesleri) sopranomuzdan ve ‘’Keizer Walzer’’ (İmparator) valslerini orkestradan dinledik.
Bu parçalardan sonra sırada Türk eserleri vardı. Sözleri Bedri Noyan, bestesi de Necip Celal Antel’e ait olan Türk tangosu ‘’Sevdim Bir Genç Kadını’’ Erdem Erdoğan, Yalçın Tura’nın ‘’Sevmek Nedir’’ ise Görkem Ezgi Yıldırım’ın güzel yorumu ile dinleyiciye ulaştı. Bu konserle, rutin Avusturya valsleri yanında Türk eserlerine de yer verilmiş oldu.
Franz Lehar’ın ‘’Die Lustige Witwe'’ (Şen Dul) operetinin ‘’Lippen Schweigen’’ ardından da Emmerich Kálmán’ın ‘’Die Csárdásfürstin’’ (Çardaş Prensesi) operetinden "Tanzen möcht ich/Tausend kleine Engel singen" düetleri için solistlerimiz güzel mizansen içinde sunum yaparak bol alkış aldılar. Konser bu şekilde sona erdi, ancak seyirci çok memnundu ve devamlı olarak ‘’bis’’ için alkışlarla sanatçıları davet ettiler. Bu çağrılara sessiz kalamayan şef Rengim Gökmen, önce seyircilere dönerek onlara teşekkür etti, yeni yıllarını da kutladıktan sonra, CRR Senfoni Orkestrası konserlerine sahip çıkmalarını, sadece yeni yıl konserleri değil, tüm diğer konserleri izlemelerini takip etmelerini, CRR Senfoni Orkestrası’nın geleceğinin buna göre belirlenip devamlılık sağlanabileceğini söyledikten sonra son eser olarak, yeni yıl konserlerinin değişmez parçası olan J.Strauss’un ünlü Radetzky Marşını seyircilerin tempoları eşliğinde orkestraya çaldırttı. Seyirciler de mutlu bir şekilde salondan ayrıldılar.
İsmail Hakkı Aksu
1.01.2019