‘’Koro İstanbul’un Sesi’’ topluluğu 21 Aralık 2019 tarihinde, kuruluşundan bu yana görülmemiş bir seyirci ilgisine erişti. Koro şefliğini İTÜDK öğretim üyesi Doç. Cenk Öztürk’ün yaptığı Koro, İstanbul Kadıköy Altıyol’daki, Ali Süavi Sokakta bulunan Surp Levon Ermeni Kilisesi’nde verdiği konsere solist olarak soprano Günay Acar ve tenor Laçin Modiri katıldı, piyanoda Gülnihal Yıldırım eşlik etti.
Konser duyurusu yapıldığı andan itibaren, konserin yapılacağı Kiliseye ilgi artmış, konsere saatler kala, numarasız olan yerlerde oturma olanağı bulabilmek için erkenden gelmişlerdi. Seyirci ilgisi o denli fazlaydı ki, tüm salon ve balkonlar doldu, birçok seyirci de ayakta izlemek zorunda kaldı. Seyirci girişi artarak, ayakta duracak yer de kalmayınca, bu kez, daha fazla sıkışıklık olmaması için, gelenler içeriye alınamadı; bazıları avludan ayrılmadı, bazıları da geri dönmek zorunda kaldılar. Koroya böyle bir ilgi ilk kez yaşandı.
Koro konserinde özellikle Noel ve yeni yıla özgü şarkılara yer verilmişti. A crozza, Astro del ciel, Ave Maria, Ave verum corpus, Ay gız, Caro mio ben, Jingle bells, A.A.Saygun / Yunus Emre oratoryosu (Dertli dolap) ve benzeri birçok sevilen koro eserleri ile solo şarkılar seslendirildi.
Tenor Laçin Modiri Georges Bizet’in 2 nolu Arlesienne Süitinden Agnus Dei (Tanrı’nın Kuzusu) ve Eduardo Di Capua’nın O sole mio adlı şarkılarını söyleyerek bol alkış aldı.
Piyanist Ayşegül Yıldırım’ın parçası ise J.S.Bach’ın 1. Kitap’dan BWV 861 Sol minör Prelüd ve füg’dü.
Soprano Günay Acar da G.Caccini’nin Ave Maria, G.F.Haendel’in Messiah oratoryosundan Wie lieblich ist der botten ve Rinaldo operasından Lascia ch’io Pianga adlı şarkıları solo olarak icra etti.
Soprano Günay Acar ve tenor Laçin Modiri, G. Verdi’nin La Traviata operasından ünlü Brindisi düetiyle konsere büyük renk kattılar. Daha sonra koro şarkılarına devam ederek, alkış yağmuruna tutuldu.
Koroya dinleyici ilgisinin artmasında, koroyu beğenerek görev almak isteyenlerin artmış olmasının da etkisi vardır doğal olarak. Bu yüzden, provaların yapıldığı Kadıköy Belediyesi Caddebostan Kültür Merkezi Koro Çalışma Salonuna koristlerin sığamaz hale gelmiş olması da, bu ilginin ayrı bir yönü.
Sonuçta, çok güzel bir konser daha başarı ile sonuçlanmış oldu. Seyirci de korosuna sahip çıkmıştır. Bu da, son zamanlarda iyi toplulukların ilgisiz kalmadığının bir göstergesidir.
İsmail Hakkı Aksu