AGSO'nun olumlu sonuçlarının sırrı ne?
Reklam
  • Reklam
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

Yansımalar

AGSO'nun olumlu sonuçlarının sırrı ne?

13 Mart 2017 - 23:32

Müziği sevmek, girişimci ruh, dayanışma ve dostluk duyguları bir araya geldiğinde olumlu sonuçlar alınacağının güzel bir örneği Ankara Gençlik Senfoni Orkestrası... AGSO kısaltmasıyla markalaşmış bulunan ve bir “sanat heyeti” tarafından yönetilen, genel müzik yönetmenliğini kurucu şef Orhun Orhon'un yaptığı bu topluluk, sadece yılda birkaç senfonik konserle yetinmiyor, değişik oluşumlarla baroktan yeni müziğe varlığını sürdürüyor.

13 Mart 2017 gecesi AGSO'nun “Barok Konseri”, Türkiye Filarmoni Derneği etkinliği olarak CSO Konser Salonu sahnesindeydi. Konserin ilk yarısı iki üflemeli solistiyle, ikinci yarısı ise dört keman solistiyle seslendirilecek eserlerden oluşuyordu. Önce, Alessandro Ignazio Marcello'nun(1673-1747) Re minör obua konçertosunun kornete uyarlamasını CSO trompet grubu üyesi Kutay Maktay seslendirdi.

Ardından BSO fagot grup şefi Ozan Evruk'tan Vivaldi'nin La minör fagot konçertosunu dinledik. İki soliste de, Bilkent ve ADK öğrencileri ile Orkestra Akademik Başkent'ten bazı üyelerden oluşan topluluk eşlik ediyordu. Dönemin özelliğini tam yansıtan biçimde şefsiz icra edilen eserlerde, girişleri solistler verdi.

İkinci yarıda Antonio Vivaldi'nin(1678 – 1741) Dört Keman için Re Majör ve Mi Minör keman konçertolarını dinledik. Solistler Borusan Quartet'in ikinci kemancısı Olgu Kızılay, İDSO'nun başkemancı yardımcısı Özgecan Günöz Kızılay, OAB'in yetkin keman üyeleri Özgür Baskın ve Ana Albero Cirac'dı. Kızılay'lar İstanbul'dan gelmişlerdi.

Yaylılarda şu isimler yer alıyordu: Elif Ece Cansever, Irmak Ülke, Ümit Önder, Aliye Okeeva, Aylin Möhsünoğlu, Ceren Keyman Kırbaş (keman), Dinç Nayan, Meltem Kandemir (Viyola) M. Gökhan Bağcı, Özgür Deniz Kaya (viyolonsel), Eren Kalelioğlu (kontrbas). Çembalo'da ise son ayların her tür klavyede verimli adamı Rüstam Rahmedov vardı.

Değişik yaş ve eğitim düzeyindeki müzisyenlerin bir arada iki provayla çıkardıkları iş, günün koşulları içinde övgüye değer. Ufak tefek sürçmeler, işin bütününü zedeleyecek çoklukta ve önemde değildi.

Genel müzik yönetmeni Orhun Orhon'un da yüzü gülüyordu, belli ki alınan sonuçtan o da memnundu ve içten içe gururlanıyordu.

AGSO, beş yılda iyi mesafe aldı. Donizetti Ödülleri'nde "Yılın Orkestrası" ödülüne layık görüldü. Orhun Orhon'un “kendi kendinizi yönetin” israrıyla oluşturulan “Sanat Heyeti”nin bazı üyelerini bazen melzame taşırkan ya da sahne düzenlerken görüyorum. Bu heyette M.Gökhan Bağcı, Ali Can Öztan, Dinç Nayan, Ebru Yerlikaya, Denizcan Eren ve Atay Bağcı yer alıyor.

Bu yıl 30 Nisan'da 34. Uluslararası Ankara Müzik Festivali'nin kapanışında iki genç solist Hande Küden (keman) ve Nil Kocamangil'le (viyolonsel) şef Gürer Aykal yönetiminde sahneye çıkacaklar. ÇAĞSAV Müzik etiketiyle yayımlanan Mozart, Beethoven ve Onur Türkmen müziklerini seslendirdikleri ilk CD'leriyle kıvanıyorlar. Umarız genel ortam, bu oluşumun sürekliliğine izin verir.

Şefik Kahramankaptan

13 Mart 2017

 

 

 

Bu yazı 1171 defa okunmuştur .

Son Yazılar