Benyamin'e rahmet, Doğuş'a yeni başarılar...
Reklam
  • Reklam
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

Yansımalar

Benyamin'e rahmet, Doğuş'a yeni başarılar...

24 Şubat 2015 - 14:36 - Güncelleme: 24 Şubat 2015 - 15:49

Gelişimini adım adım izlediğim genç çellistlerimizden biridir Doğuş Ergin (d.1993) Bilkent'teki o sınıf zaten çok verimliydi... Gara Aliyev'in, sert disiplinli eğitimi altında daha ilköğretim ve lise döneminde öyle hızlı ilerlediler ki, lisans için yurtdışında buldukları tüm okullarda girdikleri sınavları kazandılar, iyi hocalar tarafından kabul edildiler. İlk anda aklıma gelenler Cansın Kara, Elif Buğu Ünlüsoy, İrem İlayda Canduran... Onların 23 Nisan konserleri, ödül olarak CSO, BSO gibi orkestralar eşliğindeki konserleri, resitalleri, ulusal yarışmalardaki etkinlikleri hep gözümün önünde...

Doğuş Ergin, lisans öğrenimi için önce Almanya'da Köln Müzik Yüksekokulu'nda Prof. Claus Kanngiesser'in sınıfına gitti. Alman devlet bursu olan DAAD ve Yehudi Menuhin “Live Music Now” tarafından destekleniyor. Bu öğretim yılına lisans 3 öğrencisi olarak Saarbrücken Müzik Yüksekokulu'nda Prof. Gustav Rivinius'la başladı. İcracılıkta ulaştığı yeri , 23 Şubat 2015 akşamı Türkiye Filarmoni Derneği etkinlikleri çerçevesinde CSO salonunda, Kırgızistan Devlet Sanatçısı , HÜ ADK öğretim elemanlarından Moskova Çaykovski Konservatuarı mezunu Gülmira Tokombaeva eşliğinde sergiledi.

İddialı bir program hazırlamıştı Doğuş. Üst üste üç sonat seslendirecekti. Açılışı L. V. Beethoven'in Op.102 serisinin Do majör 1 numaralı sonatıyla yaptı. C. Debussy'nin Fransız müziğine getirdiği yeniliklerden örnekleri de içeren viyolonsel-piyano sonatından sonra, kapanışı J. Brahms'ın oda müziği dağarının önde gelen eserlerinden biri olan mi minör Piyano-Viyolonsel sonatıyla yaptı. Üçü de virtüozite isteyen eserleri başarıyla seslendirdiler. Doğuş'u geçen yıl gene Gülmira Tokombaeva eşliğinde Bilkent Salonu'nda dinlemiştim. Bir yılda, kendine güveninin daha da arttığını, hiç teknik sorun yaşamadan zor partileri rahatça seslendirdiğini, eserlerdeki duygusal boyutu da eskisine göre daha iyi yorumuna kattığını gözledim.

İki sanatçıya öylesine çiçek sunuldu ki, piyanonun üzeri buketlerle kaplandı. Alkışın yoğunlu da eklenince “bis” çalmak farz oldu. Zaten hazırlıklıydılar, Doğuş bis parçası olarak “Marcello'nun Obua Konçertosu'nun adagio bölümünü seslendireceklerini” anons etti. Bu dinlenesi eserin ağır bölümündeki obua solonun viyolonsel uyarlaması doğrusu çok yakışmıştı. Doğuş, bu icrada müzikal ve duygu yansıtımı bakımından ne denli mesafe katettiğini bizlere göstermiş oldu. Konser sonrası konuşurken, “Heyecanlandım biraz, bu parçayı Benyamin Sönmez ağabeyin anısına hazırlayıp çaldığımı söylemeyi unuttum” dedi. Genç yaşında âni rahatsızlık sonucu yitirdiğimiz Benyamin Sönmez (1983-2011) de pek severdi Doğuş'u... O da Benyamin'e saygı ve sevgisini 2013'de 2. Fethiye Benyamin Sönmez Festivali'ne katılıp Çaykovski-Rokoko Varyasyonları çalarak göstermiş, Benyamin'in mezarını da ziyaret etmişti.

Benyamin'e rahmet, Doğuş'a ve kuşağına başarılar...

 

Bu yazı 2742 defa okunmuştur .

Son Yazılar