Harika Bir Konser
Reklam
  • Reklam
AHMET SAY

AHMET SAY

Kiraz Çiçeği

Harika Bir Konser

17 Mart 2018 - 01:27

16 Mart 2018 Cuma akşamı Bilkent senfonide tam anlamıyla harika bir konser dinledim. “İyi müzik” için ne gerekiyorsa hepsi vardı bu konserde: Kavrayışlı, yetenekli, bilgili, kişilikli, duyarlıklı ve özgüven sahibi bir şef olan Letonyalı Andris Poga, müzikal kavrayışını konuşturarak son derece derinlikli ve duyarlıklı bir müzik sergiledi. Tayvan doğumlu, ama Avustralya’da yetişmiş bir keman solisti olan Ray Chen’i ise hayranlıkla dinledik. Düzeyli bir orkestramız olan Bilkent Senfoni’nin çalgı üyeleri de bu başarılı şef ve soliste bütün görkemiyle katılınca “Harika bir konser” diye başlık atmaktan çekinmedim. Aslında, Türkiye’deki bütün devlet senfoni orkestraları ve devlet opera-bale orkestraları, Avrupa orkestralarından hiç aşağı değildir; çünkü bu değerli toplulukların üyeleri, konservatuvarlarımızın yetiştirdiği en yetenekli çalgı sanatçıları arasından seçilerek oluşturulur.

Programın ilk eseri, Mozart’ın la majör 5 No.’lu keman konçertosuydu. Şef Andris Poga yönetimindeki Bilkent Senfoni’de konzertmeister, son aylarda olduğu gibi, yine “çalışkan ve çok yetenekli bir kemancı” olan İrina Nikotina’ydı. Bu kadar üstün insancıl müzik öğesinin bir araya gelmesinin sonucu olarak “harika bir konser” dinlediğimizi yineliyorum.

Mozart yorumlamak, göründüğü gibi öyle pek kolay değildir. Yalın, duyarlıklı, kavrayışlı, oyunsu ve incelikli bir müzikal kavrayışı temsil ettiği kadar, üstün bir müzikal duyarlılık ve derinliği de gerektirir. Şef Andris Poga tam anlamıyla bu tertemiz “Mozartsı kavrayış”ı temsil ettiği için, doğallıkla Bilkent Senfoni’yi Mozart’ın söz konusu niteliklerine göre hazırlamayı bilmişti. Böyle sıra dışı bir solisti ve şefi bulup Ankara’ya getiren Bilkent’in “sanatçı yönetici”lerini kutluyorum.

Solisti ve orkestrasıyla bu konçerto daha iyi yorumlanamaz” yargısını verdiğim sırada, salon alkıştan öyle bir inledi ki, solist Ray Chen ne yapacağını şaşırıp bulunduğu yerde heykel kesildi. Ama çabuk toparlanarak nazlanmadan bir “Paganini Caprice” çaldı: No. 21. Ne diyeyim? Paganini işte böyle yorumlanır!

Evet, o akşam, böyle harika bir konser dinledik…

AHMET SAY

17 Mart 2018

Fotoğraf: Ş. Kahramankaptan

Bu yazı 1686 defa okunmuştur .

Son Yazılar