Cinderella: Eski masala çağdaş yorum
Reklam
  • Reklam
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

Yansımalar

Cinderella: Eski masala çağdaş yorum

11 Ocak 2015 - 16:56

MDT'nin yeni yapımı Cinderella hakkında dans yazarımız Necla Çıkıgil'in yazısını, eserin prömiyerinden sonra yayımlamıştık:

http://sanattanyansimalar.com/yazarlar/necla-cikigil/artik-baska-cinderella-izlemesek-de-olur-diyebilir-miyiz/366/

Çıkıgil, yapıma ve koreograf Anna Vita'ya bir güzelleme yazmıştı. Eseri üçüncü temsilinde izleyebildim ve Çıkıgil'e hak verdim. Önce MDT'nin sanat yönetmeni Yener Turan'ı, Anna Vita gibi yetkin bir koreografı yepyeni bir yapımı burada ortaya çıkarmaya davet ve ikna ettiği için kutluyorum.

Vita, klasik ve dünya müziklerinden kafasındaki akışı iyi yansıtacak müzik seçimleriyle müthiş bir nabız yakalamış. Bu akış içinde eski öyküye yeni bir yorum getirmiş. Bu yeni yorumda, Kül Kedisi'nin düşürdüğü ve prensin sahibini aramaya çıktığı bir küçük ayakkabı teki yok. Bunun yerine daha simgesel bir küçük yüz maskını soyut biçimde uygulamış Anna Vita...

Sahne tasarımını dansçıların hareket özgürlüğünü sahne elverdiğince sağlayan biçimde, geride dönerek iki mekânı yani prensin tahtı ile Cinderella'nın fareli, yoksul mekânını simgeleyen işlevsel biçimde Talat Ayhan'ın yaratıcılığına bırakmış. Buna Tülay Usta'nın anlatımı pekiştiren giysi tasarımı ve Fuat Gök'ün vurguyu arttırıcı ışığı da eklenince, ortaya eksiği-fazlası bulunmayan, izleyiciyi içine alan bütüncül, nabızlı bir iş çıkmış.

Eserdeki üç temel kişilikte, Nazlı Dirin (Cinderella), Hakan Odabaşı (Üvey Ana)) ve Kerem Ünal İnanç (Prens) , mimik ve danslarıyla oyununun hızlı ritmi içinde yeteneklerini ustalıkla ortaya koyuyorlar.

Nazlı Dirin ve Hakan Odabaşı aldıkları klasik bale eğitimini bu çağdaş dans yapıtında gayet iyi yansıtırlarken, kadronun tümü, gerek danslardaki birlikteliklerinde, gerekse işin tiyatrosunda yetkin bir etkinlik gösteriyor.

Burada Hakan Odabaşı'nın, son yıllarda değişik balelerde rejisörleri-koreografları memnun eden değişik tiplemelerde, karakter rollerinde hep başarılı olduğunu ve bu nedenle geçmişte Donizetti Ödülleri'nde “Yılın Dansçısı adayı” gösterildiğini hatırlatmakta yarar var.

Cinderella, “Ben modern danstan bir şey anlamıyorum kardeş” diye yakınanların bile nefesini tutarak izleyip zevk alabilecekleri bir yapıt. Sık temsil yapılmadığı için programı izleyip önceden bilet edinmenizi öneririm.

 

Bu yazı 3428 defa okunmuştur .

Son Yazılar