Erimtan Müzesi'nde ilk konser
Reklam
  • Reklam
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

Yansımalar

Erimtan Müzesi'nde ilk konser

19 Mart 2015 - 16:09 - Güncelleme: 19 Mart 2015 - 20:48

Sadece Ankara'nın değil, Türkiye'nin yeni ve önemli bir kazanımı olan Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi kapılarını açalı henüz iki hafta bile olmadı. Ama açılışın gördüğü büyük beğeniyle kazanılan ivme, bu mekânın sadece adındaki özellikleri değil bir kültür-sanat merkezi gibi işlev göreceğinin işaretlerini veriyor.

Müzenin bodrumunda yer alan “çok amaçlı” salonu, haftada iki kez oda müziği dinletileri için kullanacaklarını, müzenin müdürü Mimar Dr. Emin Mahir Balcıoğlu konuklara hoşgeldiniz derken açıkladı.

Planlanacak müzik etkinlikleriyle ilgili olarak yönetmenliğe besteci-şef Ertuğ Korkmaz getirilmişti. Konserlerin açılışı da İtalyan Büyükelçiği'nin katkılarıyla Ankara'ya gelmiş bulunan 26 yaşındaki genç piyanist Vanessa Benelli Mosell'in resitaliyle yapıldı

Önce salondan başlayalım. Rahat oturulan 150 sandalye kapasitede düzenlenmiş salon, müzik alanında ilk kez “test” ediliyordu. Kendisi de amatör bir piyanist olan Yüksel Erimtan'ın iki piyanosundan biri buraya yerleştirilmişti.

Konuklar arasında, kendi koleksiyonundan bazı parçaların da müzede sergilendiği Turgut Tokuş, koleksiyoner Dr. Şinasi Yavuzer, Ankara'nın en sanatsever ailelerinden biri olan Nirvana-Mehmet Aydıner, Çiler Önen ilk anda dikkati çekenlerdi. Ankara'daki İtalyan misyonundan hayli katılım vardı.

Genç piyanist Scarlatti'den 4 küçük sonatla başladığı programını Mozart'ın Türk Marşı'nın da içinde yer aldığı 331 Köhel sayılı La Majör sonatıyla sürdürdü. Ardından Liszt'ten Valse Impromtu ile 6 No'lu Re bemol Majör Macar Rapsodisi geldi. Sırada, programına aldığı için kendisini kutladığım Alman çağdaş besteci Stockhausen'in 7 numaralı piyano parçası geldi. Mosell, dinletiyi Scriabin'inden bir etüd ve 24 Prelüd'ünden 6 adetlik bir seçkiyle tamamladı.

Genç İtalyan piyanist, belli ki yetenek sahibi. Ama gerek salonun henüz test koşullarında olması, gerekse piyanonun kısa sürede akorttan düşmesi nedeniyle olsa gerek kulaklarımıza eserlerdeki kimi parlak tınılar ulaşmadı. Tempolarında da istikrarsızdı.  Belki de kafası, 25 Mart'ta OAB eşliğinde çalacağı Rahmaninov 2. konçertodaydı.

Sizi gelecek programlardan da haberdar edeyim. 1 Nisan'da Ahmet Kanneci'nin gitar resitali var. 15 Nisan'da da Cem Babacan çalıyor. Ne mi çalıyor? Eğer tanımıyorsanız, el broşüründeki anonsa bakarsınız belli değil, çünkü enstrümanı unutulmuş! Tabii ki piyano çalıyor.

Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi'nin klasik müzik dinletilerine de açılmış olması olumlu, önemli bir adımdır. Tabii ki göç yolda düzelecek, umuyorum önümüzdeki sezon açılışına pek çok sorun giderilmiş olacaktır.

Bu yazı 2633 defa okunmuştur .

Son Yazılar