Gençlik Orkestrasında Bilkent-Hacettepe dayanışması...
Reklam
  • Reklam
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

Yansımalar

Gençlik Orkestrasında Bilkent-Hacettepe dayanışması...

11 Aralık 2017 - 23:13 - Güncelleme: 11 Aralık 2017 - 23:42

Her anne-baba, çocuğunun okulda ne yaptığını, derslerinde ne denli ilerlediğini merak eder. Müzik Okulu öğrencilerinin anne-babaları ve diğer yakınları için, çocukların çaldığı bir konseri dinlemek, onları sahnede görmek başka bir özellik taşır. Sevinirler, duygulanırlar, fuayeler bayram yerine döner. Bilkent Konser salonu'nun fuayesi 11 Aralık 2017 akşamı tam da böyleydi. Salon tıkabasa dolmuş, ardından balkon da dinleyici tarafından keşfedilmişti.

Bilkent Gençlik Senfoni Orkestrası (BGSO), yoğunlukla Hacettepe Ankara Devlet Konservatuvarı öğrencileri takviyeli biçimde, iki Bilkentli soliste eşlik edip, bir de orkestra eseri seslendirdi. BGSO, her branşta orkestrayı tamamlayacak sayıda çalgı öğrencisi bulunmaması nedeniyle ara verdiği etkinliğine son üç yıldır, Barış Demirezer yönetiminde, aldıkları takviyelerle yeniden başladı. Bu sezon hedefledikleri iki konserin ilkini vermiş oldular.

Önce Ozan Evruk'un lisans 4 öğrencisi fagotçu Sevgi Varol'u (d.1996) Mozart'ın si bemol majör fagot konçertosunda dinledik. Varol, çalgısına hakimiyeti, güzel tınısı ile konçertoyu mükemmel seslendirdi. Demirezer'in yönetimindeki orkestranın eşliği de temizdi.

Ardından klarnetçi İlayda Yılmaz (d. 2001), gene Mozart'ın La majör klarnet Konçertosu'nun ağır tempodaki ikinci bölümünü seslendirdi. Sonuç farklı değildi. 16 yaşındaki lise öğrencisi İlayda, sahnedeki zarif duruşu ve iyi seslendirmesiyle geleceğin kadın klarnet solistleri arasında yer alacak kapasiteye sahip olduğunu gösterdi. İlayda, çalışmalarını Selen Akçora'nın öğrencisi olarak sürdürüyor.

Her iki solist de, orkestranın Çaykovski'nin Fındıkkıran bale süiti seslendirmesi için bu kez orkestra solocusu olarak yerlerini aldılar. İkisi de, çeşitli gençlik orkestralarında çalarak deneyimlerini arttırmış, tanınmış solistlerin ustalık sınıflarına katılmışlardı.

Demirezer, soğukkanlı, orkestrayı küçük hareketlerle yöneten, atakları vaktinde veren, iyi hazırlanmış bir şef görüntüsü çizdi.

Dinleyicinin her bölüm arasında alkışlaması bilmem hem şefin, hem orkestra üyelerinin esere yoğunlaşmasını ne denli etkiledi? Keşke orkestradaki çocuklar, konsere gelen yakınlarını önceden bilgilendirselerdi diye düşünmedim değil!

Konserin sonunda alkışlar gırla giderken, kulis çıkışına yönelen Barış Demirezer'in yolunu orada şeflik hocası Işın Metin'in kesip öğrencisinin boynuna sarılışını görmek hoştu. Konseri izleyenler arasında Kompozisyon Bölümü'nün hocaları, dekan Tolga Yayalar, Yiğit Aydın, Ülkemin Akbaş da vardı.

Barış Demirezer'i izlerken, birden yıllar önce aynı pozisyonda olan Hakan Kalkan aklıma geldi. Kalkan yıllardır Antalya Devlet Opera ve Balesi'nin şefliğini yapıyor. Demirezer'in, solistler Varol ve Yılmaz ile tüm gençlerin yolları açık olsun.

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

11 Aralık 2017


 

Bu yazı 2983 defa okunmuştur .

Son Yazılar