Kontrbasla Piyanonun Zarif Dansı...
Reklam
  • Reklam
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

Yansımalar

Kontrbasla Piyanonun Zarif Dansı...

04 Şubat 2020 - 23:36 - Güncelleme: 05 Şubat 2020 - 00:01

Bazen bir konsere verilen başlık deyim yerindeyse “cuk” oturur, bazen de uyumsuz olur. 4 Şubat 2020 gecesi Erimtan Salı Konserleri'nde dinlediğimiz resitalin başlığı “Kontrbasla Piyanonun Dansı” idi ve tam yerli yerine oturmuştu. Genç kuşak kontrbasçılar arasında giderek sivrilen Gizem Sözeri (d. 1990) ile piyanist Kenan Tatlıcı ( d. 1990), öylesine uyumlu, dengeli bir icra sergilediler ki, iki enstrümanın tınısı kucak kucağa, adeta bir zarif vals gibi kulaklarımıza ulaştı. Bu uyumu sağlamalarında seçtikleri programı iyi çalışmalarının, piyanist Tatlıcı'nın piyanonun kapağını açmayarak dengeyi iyi kollamasının da etkisi vardı.

İkili resitale, 20. yüzyıl bestecilerinden Vilmos Montag'ın (1908-1991) günümüzün virtüoz bassisti Bozo Paradzik'in de gözdeleri arasında yer alan sonatı ile başladı.Türkiye'de az tanınan, hem kontrbasçıya, hem piyaniste yeteneklerini gösterme olanağı tanıyan sonatla birlikte, iki tınının uyumlu dansı da başladı. Gizem Sözeri'nin 1.80 boyundaki enstrümanı, sanki çello kolaylığında kullanışı, lirik pasajlarda elde ettiği kadife tını, tüm dinleyicinin beğenisini kazandı.

İkinci olarak Giovanni Bottesini'nin (1821-1889) “Adagio Melancolico ve Appasionato” başlıklı kendi içinde iki bölümden oluşan romantik eserini dinledik. Tınıların uyumlu dansı devam etti. Son parça ise George Bizet'in üzerine değişik enstrümanlar ve topluluklar için çok sayıda düzenlemesi bulunan Carmen Fantezi'siydi. Amerikalı besteci ve bassist Frank Proto'nun (d. 1941), 1963 yılında yazdığı bu düzenleme, benzerlerinden farklı bir çalışmayı kapsıyordu. Proto, Bizet'nin ezgilerini alıp kontrabasa yüklemek yerine, kendi düşünce ve yorumunu da işin içine katmıştı. Sözeri-Tatlıcı ikilisi, aynı uyumu devam ettirdiler, özellikle bitişlerdeki zamanlamaları harikaydı. Beş bölümü tamamladıklarında dinleyiciden büyük alkış alınca, sahneyi hiç terk etmeden hazırladıkları kısa bis parçasını seslendirdiler. Bu Manuel de Falla'nın (1876-1946) İspanyol Süiti'nden “Nana” başlıklı kısa bölümdü. Bu duygusal parçayı ikili mükemmel biçimde seslendirdi.

Gizem Sözeri'nin genç yaşında sayısız ulusal ve uluslararası başarısı var. Halen master çalışmasını sürdürdüğü Hacettepe ADK'daki hocası Burak Karağaç da dinleyiciler arasındaydı. Gizem, sınavını kazandığı Orkestra Akademik Başkent'in bir üyesi, Borusan Filarmoni'nin kontrbas grubunda da yer alıyor. Kenan Tatlıcı ise, Moskova Çaykovski Devlet Konservatuvarı mezunu ve aranan piyanistler arasında. Çok yumuşak bir tuşesi var ve uyumu sağlamada pianissimolardaki özeni büyük katkı sağladı. Bu resitalden hemen önce KKTC - CSO ile bir Mozart konçerto seslendirdi.Halen Ankara Güzel Sanatlar ve Müzik Üniversitesi öğretim kadrosunda yer alıyor. İki sanatçının bu uyumlu birlikteliklerini sürdürecekleri inancıyla, daha nice başarılar diliyorum.

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

4 Şubat 2020, Ankara

Bu yazı 568 defa okunmuştur .

Son Yazılar