Sekiz kamerayla yapılan çekimi anında HD olarak televizyondan canlı olarak yayımlanmış bir konser hakkında doğrusu yazacak çok fazla şey olmamalı. Herşey yüzbinlerce izleyicinin önünde olup bitti. Sadece salonda 3000 kişi vardı. Ama gene de “şeytanın gör dedikleri” var tabii...
Örneğin bu konser Genel Müdürlüğün mü, Ankara Müdürlüğünün mü, anlayamadım. El broşürüne göre Ankara Müdürlüğünün, sahne arkasında perdeye yansıdığına göre Genel Müdürlüğün yeni yıl konseriydi.
Kadronun bir kişi hariç tamamı Ankara kadrosuydu. Sadece soprano Birgül Su Ariç İzmir'den çağrılmıştı. Ankara solistleri ise soprano Görkem Ezgi Yıldırım, tenorlar Ünüşan Kuloğlu ve Murat Karahan, basbariton Erdem Baydar ve bas Tuncay Kurtoğlu'ydu. Konser eğer genel müdürlüğün idiyse, İzmir'in yanısıra İstanbul, Antalya, Mersin ve Samsun'dan da birer solist çağrılabilirdi.
Ankara Opera Orkestrası'nı genel müdür Selman Ada yönetti. Son iki yıla göre daha yalın bir çerçeve çizilmişti. Koro ve bale yoktu. Murat Karahan, Görkem Ezgi Yıldırım, Erdem Baydar gibi değişik isimlere sahne verilmiş olması olumluydu.
Klasik Avrupa yaklaşımı benimsenmiş, operet ve operalardan aryaların arasına orkestra için birer vals, polka ve dans müziği serpiştirilmişti. Ekrana her parçada öz-biçim ilişkisi gözetilerek seçilmiş tablo ya da fotoğraflar yansıtıldı. Ses yükseltme orkestra için ustalıklıydı ama solistler her zaman mikrofonla aralarındaki mesafeyi iyi ayarlayamadılar ve zaman zaman salona gereğinden yüksek volümle ulaştılar.
Etkinlik bir konser olarak planlanmasına karşın, küçük mizansenlerin yer aldığı Mehmet Yılmaz'ın reji tasarımı başarılıydı. Solistler iyi seçilmişti. Murat Karahan, Donizetti Ödülleri'nde yılın erkek opera şarkıcısı seçiminin rastlantısal olmadığını, hem Napolitenlerde, hem de kanun ve orkestra eşliğinde okuduğu makamsal şarkıda gösterdi. Aldığı büyük alkış, opera dinleyicisinin Batı müziğinin yanında geleneksel müziğimize de duyarlı olduğunun göstergesiydi.
Başkemancı Tayfun Bozok önderliğindeki orkestra, çukurdan sahneüstüne çıkmış olmanın da olumlu etkisiyle şef Ada yönetiminde iyi bir konser çıkardı. Geçmişte sağlık sorunları yaşamış olan Selman Ada'nın konserde şef podyumunda prova taburesini de bulundurması ve zaman zaman oturarak yönetmesi, her ihtimale karşı aldığı bir önlem olmalıydı.
Tüm opera-bale camiasına TÜSAK'sız, vesayetsiz, verimli bir 2015 diliyorum.