Suna Kan, hangi Keman-Piyano ikilisini alkışladı?
Reklam
  • Reklam
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

Yansımalar

Suna Kan, hangi Keman-Piyano ikilisini alkışladı?

21 Ekim 2015 - 17:56 - Güncelleme: 21 Ekim 2015 - 18:12

Beş yaşından itibaren izlediğiniz, gelişimine başarılarına tanıklık ettiğiniz bir çocuğu, artık 17'sinde bir genç virtüoz olarak dinlemek başka bir duygu. Kemancı Berfin Aksu'nun Bilkent'teki hocası Muhammedjan Turdiev'in izniyle verdiği irili-ufaklı nice resitalde dinledim, orkestra eşlikli konçerto seslendirmelerinde hazır bulundum, yarışmalarda gösterdiği etkinlikleri izledim.

Ama Berfin, Ankara'dan ayrıldıktan sonra Londra'da Yehudi Menuhin Müzik Okulu'ndaki hocası Lutsia İbragimova resital vermesine pek sıcak bakmadı, Fazıl Say'ın keman konçertosunu Avrupa'da iki önemli festivalde çalmasına ise hayır demedi. Türkiye'de profesyonel bir salonda resital vermesi konusunda ise yeni izin çıktı.

Berfin'i, 20 Ekim akşamı Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi Salı Konserleri'nde, genç usta 27 yaşındaki Cem Babacan'la birlikte üç önemli sonatı seslendirirken dinledik.

Salon tümüyle doluydu ve oda müziğine gönül vermiş seçkin bir dinleyici kitlesi vardı. En önemlisi, tüm genç kemancıların idolü, 1948'de Harika Çocuklar Yasası'yla İdil Biret'le birlikte Paris'e gönderilen Suna Kan da Berfin'i dinlemeye gelmişti. Bilkent'teki hocası Turdiev, tıpkı Berfin'in ilk yıllarındaki gibi, küçük birkaç öğrencisini de resitale getirmişti. Besteci- Kemancı Hasan Tura da dinleyiciler arasındaydı.

Resital programında Beethoven, Grieg ve Debussy'nin birer sonatı yer alıyordu. Berfin, Beethoven 8. Sonat'ın son bölümünden itibaren iyice açılarak, Babacan'ın dikkatli, uyumlu birlikteliğiyle nefis bir resital çıkardı. Beethoven'in ilk iki bölümünde elleri ancak ısınıp açılmış ve son bölümde tam kapasiteye ulaşmış olmalıydı.

Gerek teknik, gerek müzikalite yönünden yaşının hayli üstünde olgun bir kemancı gibi çalan Berfin, özellikle eserlerin ağır bölümlerinde ve geneldeki pianissimolarda ustalığını gösterdi. Biz ne dersek diyelim, Suna Kan'ın görüşü çok önemlidir. Çünkü Berfin'i o da zaman zaman izlemiş, bazı görüşlerini aktarıp öğütler vermişti. Ama Londra'ya gittiğinden bu yana hiç dinlememişti. Suna Kan'ın “Müthiş bir gelişme. Çok iyi bir performans çıkardı. Piyanist Babacan'ı da ilk kez dinledim, hayran oldum. Çok iyi bir ikili oluşturmuşlar” dediğini sizlerle paylaşmalıyım. Resital bitiminde de uzun kutlama kuyruğunu aşarak Berfin'i kutladı, Debussy sonatla ilgili olarak da kulağına birkaç şey fısıldadı. Çünkü Suna Kan'ın Paris'teki hocası Gabriel Bouillon, Debussy'in öğrencilerinden biriydi ve ilk ağızdan duyduklarını kendi öğrencilerine de aktarmıştı.

*

Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi'nde Salı Konserleri 3 Kasım'da, çalışmalarını Londra merkezli olarak sürdüren piyanist AyşeDeniz Gökçin'i ağırlayacak. Gökçin bu resitalde Dünya Prömiyeri geçtiğimiz Eylül ayında Avusturya'da yapılan, ünlü koreograf Edita Braun'un siparişi üzerine hazırladığı “Close Up” başlıklı modern dans müziğinden seçme parçaların Türkiye'deki ilk seslendirmesini yapacak. AyşeDeniz Gökçin'in programında ayrıca kendi bazı besteleriyle Nirvana Clasical ve Pink Floyd albümlerinden bazı parçalar da yer alıyor. Biletler Kale'deki Müze Gişesi'nden, internette ise Biletix'ten alınabiliyor.

Bu yazı 2719 defa okunmuştur .

Son Yazılar