3. Bilkent Müzik Günleri kapanırken, son konsere konulan başlık, gene yerli yerine oturdu. “Fantastik Üçlüler”, yani Geistesblitz Trio ile Dalkılıç, Onay, Akçora Trio’nun konseri fantastik tanımını hak etti. Doğaldır ki, gerçeküstü değildiler ama gerçeğin sınırlarını zorlama başarısını gösterdiler.
Geistesblitz Trio'nun geçmişi bir yıl. Geçen yaz 1. Eğirdir Oda Müziği Yarışmasında aldıkları birinciliğin itici gücüyle bu yıl pek çok konser verecek, Emre Yavuz'un Rahmaninov turnesi kapsamında Rahmaninov'un Elegiac triolarını da seslendirecekler.
Tolga Kulak (keman), Gözde Yaşar (viyolonsel) ve Emre Yavuz’dan (piyano) oluşan Geistesblitz Trio 28 Mart 2018 akşamı ise konserde Franz Schubert’in 2 numaralı Mi bemol Majör Piyanolu Trio’sunu seslendirdi. Trionun Almanca adı “âniden gelen esin” anlamına geliyor. Yâni bizim deyimlerimizle “kafamda bir şimşek çaktı”! Tolga Kulak İzmir'de, Emre Yavuz İstanbul – Viyana- arasında gidip geliyor. Gözde Yaşar İstanbul'da. Üçü de işlerine aşık birer müzisyen.
Oda müziği dağarının önemli pırlantalarından biri olan Schubert 2. trioyu, bu sezon Trio Ba Erimtan Salı Konserleri'ndeki programında çalmıştı. Teması, gelişimi, temanın çeşitlemeleriyle üç soliste de kendini gösterme olanağı verirken, piyanoyu bir adım önde tutan eseri Geistesblitz Trio mükemmel yorumladı. Mükemmel esere, mükemmel yorum. Bravo gençlere...
İkinci yarıda özel bir adı olmayan Hande Dalkılıç (piyano), Erkin Onay (keman), Cem Akçora (korno) birlikteliğinden, ülkemizde hayli az seslendirilen Johannes Brahms'ın Piyano, Keman ve Korno için Mi bemol Majör Trio’sunu dinledik. Bu eserin az seslendirilmesinin nedeni, entonasyon sağlamanın en zor olduğu üflemeli çalgı kornonun yer almasıdır. Her kornist kendine güvenip bu seslendirmeye cesaret edemez. Cem Akçora işin içinde olunca bu zorluk aşılmış.
Kemanla kornonun çok uyumlu ve aynı tonda ilerlemesi gereken bölümlerde Erkin Onay ve Cem Akçora, zoru pürüzsüz biçimde başardılar. Üç deneyimli müzisyenin birlikteliğiyle iyi bir yorum çıktı ortaya.
Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi'nce, Kağan Korad'ın sanat yönetmenliğinde düzenlenen Bilkent Müzik Günleri, iki ay boyunca Ankara'nın Çarşambalarına renk katarken, değişik toplulukların oluşmasına da olanak sağladı. Sırf bu etkinlikte yer almak için bazı ikililer ve değişik birliktelikler oluştu. Çok sayıda başvuru arasından seçilenler sahneye çıkma şansını elde ettiler. Bu durum da üçüncü yılında mayanın iyice tuttuğunu gösteriyor. Darısı 2019'a 4. Bilkent Müzik Günleri'ne...
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN
28 Mart 2018