Yetenek, çalışma, kararlılık ve enstrümanın önemi...
Reklam
  • Reklam
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

Yansımalar

Yetenek, çalışma, kararlılık ve enstrümanın önemi...

28 Mart 2018 - 00:00

Çocuk mu desem, genç mi desem, biri 14, diğeri 17 yaşında, “Gitarın genç şampiyonları” nitelendirmesini yurt içi ve yurt dışındaki yarışmalarda elde ettikleri birincilik ve final dereceleriyle kanıtlamış iki klasik gitaristimiz 27 Mart 2018 akşamı Erimtan Salı Konserleri'nin sahnesindeydi. Sezonda 16 konserden oluşan bu program, her defasında çocuk-genç müzisyenlere en az bir konser ayırırken, klasik gitarı da ihmal etmiyor. Bu kez iki özellik bir aradaydı.

Aylin Çelik'i (d. 2003) ilk kez 9. Türkiye Gitar Buluşması'nda dinlemiş ve beğenmiştim. Mersin Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda 9. sınıfta Mehmet Özkanoğlu ile çalışmalarını sürdüren Aylin, hızlı gelişim gösteren, çok müzikal bir çocuk. Konserin ilk bölümünde Narvaez, Bach, Legnani, Tansman ve Koşkin'den birer parça seslendirdi. Bach'ın fügündeki artikülasyonu, Koşkin'deki virtüoz yaklaşımı dikkat çekiciydi. Ses yükseltme cihazı kullanılmayan konserde, Aylin esas gitarı onarımda olduğu için, Romanya'da dereceye girdiği yarışma sonunda kendisine armağan edilen fabrikasyon bir Romen gitarıyla çaldı. Bilkent'te Ankara'ya geldikçe ders yaptığı Kağan Korad durumu görünce ona kendi gitarını vermişti ama, eli alışık olduğu için kendi solo bölümünde yeterli volümü olmayan Romen gitarını tercih etmişti. Neyse ki, ses dengesizliği olmasın diye konser sonunda Özberk Miraç Sarıgül'le Manuel de Falla'nın “La Vide Breve”sini düo olarak çalarken, Korad'ın gitarını kullandı.

Bu olay, tıpkı yaylı çalgılarda olduğu gibi, gitarda da enstrüman kalitesinin ne denli önemli olduğunu gösteriyor. Nitekim Özberk Miraç Sarıgül ( d. 10.12. 2000) , kendi solo bölümünde elinde Manuel Adalid imzalı gitarıyla bambaşka bir tını ortaya koydu. Llobet, Aguado ve Mertz'in eserlerinde gösterdiği üstün etkinlikte elde ettiği seslerde gitarının kaliteli olmasının da katkısı vardı. Özberk çok alkış alınca, bis olarak da Dyens'in Tango'sunu seslendirdi. Aylin'le birlikte iki provada çıkardıkları de Falla parçasında, eğer sürdürürlerse iyi bir düo olabileceklerini ortaya koydular.

Özberk halen Bilkent MSSSF Müzik Lisesi'nin 3. sınıfında, Kağan Korad'la çalışmasını sürdürüyor. Disiplinli çalışmasının semeresini de yarışma başarılarıyla görüyor. Nisan'da 5. İstanbul Klasik Gitar Festivali'ndeki yarışmaya ikinci kez katılacak. İki yıl önce katıldığında yaşça büyüklerini sollayıp birinci olmuştu, tıpkı Hacettepe Gitar Yarışması'nda olduğu gibi. Bu kez, yurtdışından gelenler arasında hayli dişli rakipleri olacak. Umarım finalde kendine yer bulur ve ipi göğüslemeyi de başarır.

Konser etkinliğini ölçü alırsak, finale kalacağını rahatlıkla söyleyebilirim. Bir önemli etkinliği de Mayıs ayında Bilkent Senfoni eşliğinde Rodrigo'nun Aranjuez konçertosunu seslendirecek olması.

İki yeteneğimizi ve öğretmenlerini kutluyor, başarılarının devamını yürekten diliyorum.

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

27 Mart 2017

Bu yazı 1480 defa okunmuştur .

Son Yazılar