Dile kolay, Cahit Sıtkı'ya kalsa bir ömrün yarısına beş kalmış! Bilkent Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi kurulalı tam 30 yıl geçmiş. Şimdi dekanlık görevini yürüten Doç. Kağan Korad'ı filmde gördük, o zamanlar ne kadar gençmiş!
Bir öğrenci olarak ilk günden bu yana kariyerini yaptığı, yurt dışında çeşitli festivallerde başarıyla temsil ettiği okulunun 30. yılında bir konserler dizisi yapmak için hayli uğraştı Kağan Korad.
Bütçesi ve sanatçıların tarihleri elverdiğince, şimdiki hocalar, mezunlar ve öğrencilerden 6 konserlik diziyi Bilkent 30. Yıl Festivali adı altında açıkladı. 10 Şubat Çarşamba gecesi “Gitarlı Beraberlikler”le dizinin ilk konserini dinledik.
Programın ilk yarısı içinde gitarın yer aldığı Batı bestecilerine, ikinci yarı ise Türk bestecilere ayrılmıştı. Luigi Boccherini'nin (1743-1805) Re majör Gitarlı Beşlisinde kemanlarda Bahar Kutay'la iki öğrenci Alpay Jan İnkılap ve Elif Başak Genç, viyolonselde Yiğit Ülgen ve gitarda Kağan Korad yer alıyordu. Seslendirme öncesi yansıda Kutay, Ülgen ve Korad'ı MSSF'nin ilk yıllarında aynı eseri seslendirirlerken gördük. Herkes böylece 30 yılın nasıl geçmiş olduğunu bir kez daha algıladı!
Franz Schubert'in (1797 – 828) kısa ömrüne sığdırdığı yüzlerce eser arasında yer alan gitar, flüt, viyola ve viyolonsel için dörtlüyü ilk kez dinliyordum. Bu kez tek usta viyolonselde Yeliz Kızılay'dı. Flütte Merve Başoğlu, viyolada Barok Bostancı, gitarda Özberk Miraç Sargıgül sivrilmiş öğrenciler olarak seçilmişlerdi. İyi bir seslendirme çıkardılar. Bir dayanışma gösterisi olarak beşlideki ekip de sahneye çıktı, topluca alkışlandılar.
İkinci yarıda topluluk BSO'nun usta üyeleri İrina Nikotina, Adilhoca Aziz (keman), Sema Hakioğlu (viyola), Artur Rahmatulla (viyolonsel) ve Sergey Margulis'den(kontrabas) oluşuyordu. İki gitarda ise Kağan Korad ile Ayşegül Koca vardı. Biri hariç eserlerin düzenlemelerini Kağan Korad yapmıştı.
Önce Fazıl Say'ın (d.1970) piyano için İki Balad'ının düzenlemesiyle başladılar. Sonra Nejat Başeğmezler'in (d.1950) Terci-Korad ikilisine ithaf ettiği “Yamacıma Gel”i seslendirdiler. Dinleyiciler arasında bulunan Başeğmezler'in Kağan Korad'ın israrlı daveti üzerine oturduğu yerden kalkarak dönüp dinleyiciyi selamladı.
Son iki eser Turgay Erdener'den (d. 1957) düzenlemelerdi. Afife balesinden Ziya'nın Rüyası'nda iki gitar çok güzel tınladı. Lorca Tango düzenlemesi de, yapıtın özgün hâlindeki piyano-klarnet-kontrabas üçlüsüne göre çok daha güçlü bir müzik olarak yansıdı.
Korad'ı hem bu “vefa” yansıtan konser dizisini düzenlediği, hem de düzenlemelerdeki başarısı için kutluyorum. Tabii, değişik kuşak müzisyenleri de...