İyi ki Atatürk 23 Nisan'ı çocuklara, 19 Mayıs'ı da gençlere armağa etmiş. Yoksa çocuk ve genç müzisyenler ne zaman hangi orkestralarla solist olarak sahneye çıkma imkanı bulacaklardı? Orkestralar, bu iki adanmış bayramda biraz da elleri mahkûm, çocuk ve gençlere yer veriyorlar. Bilkent Senfoni Orkestrası, bu sezon konserlerine sömestr dışında da aralıklar koydu ve o aralıklarda, başta Hacettepe ADK olmak üzere, değişik kaynaklardan müzisyen takviyeli Bilkent Gençlik Senfoni Orkestrası'na iki konser konuldu. Bu konserler, orkestra şefliği alanında Işın Metin'le master yapmakta olan piyanist Rustam Rahmedov ile kemancı Omid Mousavi'nin şeflik çalışmalarına ayrıldı.
18 Mayıs 2019 gecesi Omid Mousavi ( Ümit Musavi) yönetimindeki BGSO'nun konserine tanıklık ettim. Değişik kaynaklardan gelen farklı düzeylerdeki öğrenci ve mezunlardan derlenmiş bir orkestra için zor bir programdı. Seçmeleri kazandığı belirtilen iki solist vardı. Lise son sınıfta Kağan Korad'ın öğrencisi olan Özberk Miraç Sarıgül, (d. 2000) zaten bugüne kadar kazandığı ulusal ve uluslararası yarışmalarla ne yaman bir müzisyen olduğunu kanıtlamış bir klasik gitarist.
J. Rodrigo'nun “aranjuez”le birlikte çok sevilen iki orkestra eşlikli eserinden biri olan “Fantasia para un Gentilhombre”sini (Bir Beyefendi için Fantezi) gayet soğukkanlı biçimde, eşlikteki şefi ve yaylıları iyi kollayarak icra etti. Ses yükseltme düzeneği biraz metalikleştirse de, açık artikülasyonu ve müzikal yorumuyla iyi bir sonuç elde etti. Yoğun alkışa karşılık olarak Carlo Domeniconi'nin, gitaristler arasında zor bir eşik olarak nitelendirilen Koyunbaba başlıklı eserinin final bölümünü seslendirdi ve büyük tezahüratla karşılandı.
Konserin ikinci solisti Bilkent MSSF'i Gülnara Aziz öğrencisi olarak bitirip, artık Berlin Sanat Üniversitesi'nde Prof. Björn Lehmann’ın piyano sınıfında eğitimine devam eden Aksel Başaran'dı (d.1996). Mezun olmadan önce Mozart 21. Konçertoda bir kez solist olarak dinlediğim Aksel, bu kez F. Liszt'in 2. Piyano Konçertosu'nu hazırlamıştı. Ataka çalınan dört bölümden oluşan konçertoyu Aksel, bestecinin ününe ve müziğe getirdiği yeniliklere yakışır biçimde, iyi yoğunlaşarak seslendirdi. Eserdeki viyolonsel soloları grup şefi İdil Bursa mükemmel seslendirdi.
Aksel Başaran müzisyen bir aileden geliyor. CSO'nun eski başkemancılarından Ulvi Yücelen'in torunu, kemancı Reyyan Yücelen Başaran'ın oğlu. Bir ara şefliğe yönelmek düşüncesindeydi ama ne yapacağına, müzikte hangi yöne gideceğine herhalde Berlin Sanat Üniversitesi'ndeki çalışmasını tamamladıktan sonra karar verecek.
Konserin ikinci yarısında şef Ümit Musavi (d. 1988) yönetimindeki orkestrayı zor bir sınav bekliyordu. A. Dvorak'ın, “Yeni Dünyadan” başlıklı 9. Senfonisinde, yapıtın önemli bir simgesi haline gelmiş korangle solosu için, BSO'nun solisti Viktorya Tokdemir yerini almıştı, kontrbas grubunun başında ise gene BSO'nun grup şefi Sergei Margulis bulunuyordu. Flüt sololarda İlkim Bektaş, 3. kornoda İrem Gürsoy iyi etkinlik gösterdiler. Genç şef adayı Musavi'nin de, daha önceki konserine göre daha oturmuş bir görüntü verdi. Konserin sonunda, daha önce de yaptığı gibi, balkonda oturan hocası Işın Metin'i de işaret ederek salonun alkışından nasibini almasını sağladı.
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN
19 Mayıs 2019, Ankara