Bu sezon Bilkent'in programı yabancı şancılar resmigeçiti gibi. Ama CSO ön aldı ve 13-14 Aralık 2018 konserlerinde Hye Soo An'ı( d. 1991) ağırladı. Konserin programının ilk yarısı konuk şef Lorenzo Castriota Skenderbeg'in elinden çıkmaydı. 9. yüzyılın sonunda yaşayıp 20. yüzyılda ölmüş, Türkiye'de pek bilinmeyen İtalyan besteci Giuseppe Martucci'nin (1856-1909) iki eseriydi seslendirilen. İlki, önce piyano için yazılıp sonra orkestrasyonu da besteci tarafından yapılmış Gece Müziği'ydi (Notturno). Bestecinin zarif üslubunun işaretlerini aldık Notturno'da...
Bestecinin 30 yaşında bestelediği Anıların Şarkısı (La Canzone dei Ricordi), aynı zarif üslubun insan sesiyle orkestra eşliğinde sunulmasıydı. Besteci acı-tatlı anıları yedi bölümde yansıtıyordu. Koreli Hye Soo An, sahneye çıktığında, giysisi, saç sitili, duruşuyla şeffaf kutusundan çıkarılmış bir oyuncak bebek etkisi yarattı.
Güzel, berrak bir ses, kendine özgü bir rengi var ama ses küçük. Pesleri neredeyse hiç duyulmuyor, pek çok yerde orkestranın altında kaldı. Yazım hatalarıyla dolu kitapçıktaki özgeçmişine güvenemedim, çünkü Almanya Detmond Üniversitesi'nden mezun olduğu yazıyor. Oysa öyle bir eğitim kurumu yok Almanya'da, Detmold Müzik Yüksek Okulu var! Lisansı Kore'de tamamlayıp Detmold'de yüksek lisans yapmış. Daha bir şancı için hayli genç, umarım kendini daha da geliştirecektir ama opera başrolleri yerine bazı operet rolleri ve eşlikli lied söyleyiciliği belki bu volümdeki bir ses için daha uygun.
CSO'ya sıklıkla konuk olan Lorenzo Castriota Skenderbeg, öteden beri beğendiğim yetkin bir şef, opera alanında da çok bilgili ve deneyimli. Eserin sonunda solisti kutladıktan sonra kulise geçip hiç çıkmaması, solisti alkışlara karşılık vermesi için sahneye yeniden taşımaması dikkatimi çekti. Belki solistin etkinliğinden o da beklediği sonucu alamadığını düşündü.
Konserin ikinci yarısında bu yetkin şefin yönetiminde, başkemancı koltuğunda Jülide Yalçın'ın oturduğu CSO'dan fırtına gibi bir Cesar Frank senfoni dinledik. Re minör eseri orkestra büyük bir enerjiyle seslendirdi. İkinci yarıdaki korangle solo ve korangle ile kornonun konuşması çok iyiydi. Güzin Bilgen her zaman olduğu gibi koranglede harika bir ton yakaladı. Sonuç dinleyiciyi olduğu kadar orkestra üyelerini ve şefi de memnun etmiş olmalı.
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN
15 Nisan 2018