Bilkent Senfoni Orkestrası'nın yeni yıl konserleri, 25 yıldır kendine özgü bir gelenek oluşturmuştu. Salon yeni yıl için Aralık ayı başından itibaren süslenir, fuaye aynı biçimde dekore edilir, konserden sonra çıkanlara fuayede sıcak şarapla tarçınlı kurabiyeler ikram edilirdi. Sonra ülkemizde yasaklamalar başladıktan ve üniversiteler de tüm sınırları dahilindeki arazilerle birlikte yasaklar kapsamına alınınca, yılbaşı konseri çıkışı sadece dileyenlere ikram edilen sıcak şarap kalktı, tarçınlı kurabiyenin tek başına bir anlamı kalmayınca, o da kaldırıldı.
26 Aralık 2018 akşamı, BSO'nun yılbaşı konseri için, salonda balkon kenarları her zaman kırmızılarla süslüyken bu kez altın sarısı kumaşlar kullanılmış, balkon alınlıklarına da müziği simgeleyen yuvarlak süsler yerleştirilmişti. Konser başlamadan BSO'nun tromboncuları Cem Güngör ile Mehmet Ali Baydar, öğrencileriyle birlikte aralarına vurma çalgıcı İrem Dekeli'yi de alarak fuayede yılbaşı şarkıları seslendirdiler.
Konserin şefi, 2011 ve 2013'de CSO'yla konser yapan, 2013 Aralığında da BSO'yu yönetmiş, Macar Ferenç Gabor, solisti ise Uluslar arası sopranomuz, Avrupa'da neredeyse çıkmadık opera sahnesi kalmamış Burcu Uyar'dı.
Viyola kökenli ve ilk şefliğini Fazıl Say'ın solist olarak yer aldığı bir konserde Berlin Senfoni Orkestrası'nda yaptıktan sonra viyolasını kutusuna koyup şeflik kariyerinde ilerlemeye başlamış bir müzisyen olan Ferenç Gabor'un yönetimindeki BSO, yılbaşı konserlerinden alışık olunan hafif bir program seslendirecekti. Macar dansları, Slovak dansları, valsler... Ama bu kez orkestracıların atraksiyonları yer almıyordu. Kadın müzisyenler renkli giysilerini giymişler, erkeklerin bir bölümü renkli papyon takmışlardı o kadar. Bilkent'e katıldıktan sonra yılbaşı konserlerinde enstrümanını ışıklarla süsleyen ve sahne gösterileriyle ilgi odağı olan Japon tubacı Noriyashi Murakami sadece ilk parça olan Dvorak'ın Karnaval Uvertürü'nde çaldı. Öteki eserlerde tuba partisi yoktu çünkü. Konserin sonunda alışılmış atraksiyonu şef Gabor Radetski Marşı'nda yaptı, sonuna doğru dinleyiciye dönüp alkışı yönetti.
Özgeçmişine göbek adı “Serenad”ı da ekleyerek sahneye çıktığı yerler ve roller ağırlıklı yeni bir CV vermiş olan HÜ. Ankara Devlet Konservatuvarı mezunu Burcu Uyar, Bilkent izleyicisine yabancı değildir. En son Bilkent'te yapılan tek “tam opera” olan La Boheme'in Terzi Mimi'si olarak 2013'de mükemmel bir etkinlik sergilediğini anımsıyorum. Burcu Uyar, konserde Dvorak Rusalka'dan Ay Aryası, Gounoud'danRomeo Jüliet'ten “Je veux vivre”, Lehar'dan “Vilya-Lied”ve Offenbach'dan “Valse Jadwiga” söyledi. Ay Aryası dışındakilerde bol alkışı hak eden iyi bir etkinlik sergiledi.
Müzik güzeldi, solist parlaktı, şef orkestracılara karşı âlicenaptı ama gene de Bilkent'ten çıkarken “Nerede o eski yılbaşı konserleri” diye düşünmeden edemedim.
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN
27 Aralık 2018