Mansur Yavaş, Nerede Hangi Konseri Dinledi?


Fotoğraf:Aydın Ramazanoğlu

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş'ı seçildikten sonra ilk kez bir klasik müzik konserinde gördük. Yavaş, 16 Aralık 2019 akşamı, Ankara Gençlik Senfoni Orkestrası'nın (AGSO) Bilkent Konser Salonu'nda şef Barış Demirezer yönetiminde verdiği konsere geldi. Yavaş, MSSF binasının girişinde Bilkent Rektörü Prof.Dr. Abdullah Atalar ve Dekan vekili Tolga Yayalar tarafından karşılandı. Yavaş'ı konsere MÜZGENDER (Müzikle Yaşayan Gençlik Derneği) Başkanı ve AGSO'nun genel müzik yönetmeni şef Barış Demirezer davet etmişti. Demirezer, Büyükşehir Belediye Başkanına, sahneden müzisyen gençlere ve AGSO'ya önem vererek konsere geldiği için teşekkürlerini sundu. Mansur Yavaş, yanında konuk olarak anketleriyle tanınan Dr. İbrahim Uslu'yu da getirmişti. AGSO'nun kurucu şefi, halen Orkestra Akademik Başkent'in müzik yönetmenliğini yapan şef Orhun Orhun da, konseri izledi.

Bu konserin artık 8 yaşında olan AGSO için önemi, kendi içinden bir yaylı dörtlü çıkartarak AGSO Quartet'i ilk kez dinleyiciyle tanıştırmasıydı. Bu genç quartet, 1. Kemanda İdil Arıcan (d.2003), 2. Kemanda Gökçe Duru Tatar (2005), Viyolada Arda Aykut (2002), Viyolonselde İdil Bursa'dan( 2004) oluşuyor. Üçü Bilkent, biri Hacettepe öğrencisi olan AGSO Quartet üyelerini şef Barış Demirezer iki aylık bir çalışma ile Louis Spohr'un (1784-1859) Yaylı Sazlar Dörtlüsü İçin Konçerto başlıklı eserini, orkestra eşliğinde seslendirmek üzere hazırlamıştı.

AGSO, ağırlıkla Hacettepe Ankara Devlet Konservatuvarı ile Bilkent Müzik Hazırlık Lisesi öğrencilerinden yapılanmıştı. Kısaca Quartet Konçertosu olarak bilinen Spohr'un eseri, kendini geliştirmeye devam ettiğini gözlemlediğimiz şef Barış Demirezer yönetiminde, profesyonel bir orkestrayı aratmayacak biçimde seslendirildi.

AGSO Quartet, uzun alkışa bir bis parçasıyla karşılık verdi. Doğumunun 250. yılında, tam da bestecinin doğumgünü olarak kabul edilen günde, L. V. Beethoven'in Op. 18 dizisinden Fa Majör 1 No'lu dörtlünün ilk bölümü seslendirdiler. Hepsi de enstrümanlarına egemen bu çocuklar, birlikte çalışmayı devam ettirirlerse, bir oda müziği konseri hazırlayacak düzeyde olduklarını gösterdiler.

Arada sahne arkası ana-baba günüydü. Onları kutlamaya çalışan hocaları, arkadaşları ve aileleri gençlerin başarı sevincine ortak oluyorlardı. Dörtlü ve şef birarada fotoğraf çektirirlerken, beni de yanlarına alıverdiler.

Konserin ikinci yarısında, iki kemancı orkestranın tutti bölümüne geçerek, Antonin Dvorak'ın (1841-1904) Re minör 7. Senfoni'sinin seslendirmesine de katıldılar. Bestecinin olgunluk dönemi eserlerinden biri olan senfoniyi orkestra bütüncül biçimde seslendirirken, korno soloda Mustafa Kaplan, obua soloda Batuhan Civelek, flüt soloda Sinem Perçin başta olmak üzere üflemeli grupları temiz bir iş çıkardılar.

Kurulduğu günden bu yana, Uluslararası Ankara Müzik Festivali dahil olmak üzere, konserlerinin neredeyse tamamına yakınını izlediğim AGSO, eğer yeterli bir destek bulunabilirse, şef Barış Demirezer yönetiminde ayda bir programlı konserleriyle dinleyiciyle buluşacak kapasiteye sahip. Umarım böyle bir düzene kavuşabilirler.

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

17 Aralık 2019, Ankara