Bir ikili nasıl oluşur?
İlk çalış önemlidir, birbirleriyle uyum durumlarını anlar, düzeylerini tartar ve yeniden birlikte çalıp çalmamaya karar verirler.
Kendi alanlarında kazandıkları pek çok yarışma bulunan 17 yaşındaki kemancımız Berfin Aksu ile 27 yaşındaki piyanistimiz Cem Babacan uyumlu-verimli bir ikili oluşturma yolundalar.
Bu ikiliyi son beş ay içinde üçüncü kez dinledim.
Aksu ve Babacan 22 Şubat 2016 akşamı Türkiye Filarmoni Derneği konserleri çerçevesinde CSO'da sahneye çıktılar. Önceki dinletilerinde seslendirdikleri eserlere iki yenisini eklemişlerdi.
L.V. Beethoven'in (1770-1827) Op.30 dizisinden 8 Numaralı Keman-Piyano Sonatı, Claude Debussy'nin (1862-1918) Keman Piyano Sonatı, Edvard Grieg'in (1843-907) Op.45 No:3 Keman-Piyano Sonatı ve Sergey Prokofyef'in (1891-1953) Op. 35 Beş Ezgi'si basılı programda yer alıyordu. Bis parçası olarak ise Ernest Bloch'un (1880-1959) “Nigun”unu seslendirdiler.
Beş ay içinde aynı eserleri aynı ikiliden üçüncü kez dinleyerek, özellikle Berfin'in çalıştığı eserleri nasıl özümseyip icrasını olgunlaştırdığını görmüş oldum. Debussy ve Grieg sonatlarla Bloch Nigun'u bellekten seslendirdi. Yüksek bir yoğunlaşma ile çaldı, eserleri nasıl içselleştirdiğini bize de duyumsattı. Teknik ve müzikalite olarak yaşının üstünde...
Londra'daki Yehudi Menuhin Müzik Okulu'nda Lutsia İbragimova'yla öğrenimini sürdüren Berfin, büyük olasılıkla lisans eğitimine de Londra'da Kraliyet Müzik Koleji veya Amademisi'nde devam edecek. Önümüzdeki yıllarda resital ve orkestra eşlikli konser tekliflerini daha rahat değerlendirme olanağı bulacak.
Berfin'i Bilkent'te yetiştirip Londra'ya uçuran öğretmeni Muhammedjan Turdiev, bazı öğrencileriyle birlikte konserdeydi. Cem Babacan'ın notalarını bu öğrencilerden Deniz Şensoy çevirdi. İdol kemancımız, Berfin'i küçüklüğünden bu yana izleyen Suna Kan, gene kuliste ilk kutlayanlardan biriydi.