Çok sevdiğim bir tiyatro var Ankara'da.. Tiyatro Garaj 1112. Mini minnacık sahnesi, güzelim kafesiyle çok güzel. Tiyatro yapmaktan duydukları mutluluk güçlü bir bulaşıcılıkla seyirciye yansıyor, oyundan sonra seyirciler sıcak çay kahve eşliğinde oturup söyleşiyorlar oyuncularla, tiyatrocularla. Geçmişte Ankara Sanat Tiyatrosu'nda, Halk Tiyatrosu'nda , Deneme Sahnesi'nde, Berlin'de yönettiğim Tiyatrom'da gördüğüm ve yaşadığım amatör yürekli tiyatro istekliliği elle tutulur gözle görülür ölçüde fark ediliyor. Mutlaka gitmelisiniz, arada bir değil periyodik olarak oynuyorlar, saptamalarımı sınayabilirsiniz.
Yeni oyunları "Bir Şair Bir Evlenme" . İbrahim Şinasi'nin benim zamanımda Edebiyat Kitapları'nda alıntılanarak yer alan bir tiyatro oyunu. Bilmeyen bilmez tümü birkaç sayfadan oluşan çok sevimli bir evlenme öyküsü: Güzel küçüğü beğenen damada çirkin büyüğü nikahlayan islam usulü evlenme yöntemine ilişkin bir küçük dolantı komedisi.
Garaj 1112 (adı da güzel ve değerli: Hakan Salınmış'ın babasının oto tamir atölyesinin kapı numarası) son birkaç yılda "Kutular", "Hitler Rejimi", "Şümurz" gibi çok iyi oyunları doğru bir yorum, iyi bir oyunculuk ve üslup başarısıyla oynadılar.
Bu sezon yine ilginç bir oyunla karşımıza çıktılar. "Bir Şair Bir Evlenme". Sahne bir meddah oyunlaştırmasıyla başlıyor. Bir meddah ustasının (Altan Alkan) yönettiği ekip oda orkestrası gibi vokalsiz bir gösterinin ardından oyun başlıyor sanıyorsanız değil; oyunla oynama başlıyor: Şinasi'nin Bir Evlenme oyununu sahnelemeye başlamayı oynuyorlar. Sonra oyun sırasında oyuncuların oyuna başlamasını yansılamaya başlıyorlar. Sonra oyundaki şair tipinin çalışma yaşamından bir bölüm yansılamayı da araya koyarak oyunu oynamayı sürdürüyorlar. Oyunu sahneye koyan ve metni düzenleyen Hakan Salınmış,. Altan Alkan . Oyuncular tartışmasız yetenekleriyle "Vatanım Sensin" dizisinin Eşref Paşa karakterini başarıyla oynayan Hakan Salınmış , sahneden ve TV'den tanıdığımız Aylin Saraç, Kanal B'de yapımcı ve sunucu olarak Günce programından tanıdığımız Altan Alkan ve Burçin Yalçın, Özge Yıldırım, Adem Doğar.
Sahnedekiler oynamaktan seyirciler seyretmekten çok mutlular hiç fazlaya yer vermeden yeterinceyi iyi kollayarak ustalıkla ve kuşkusuz çok iyi bir oyunculukla oyun bittiğinde beni bir merak alıyor "oyun neydi, nerdeydi" ! Bunun yanıtı tiyatro sanatının derinlerinde olsa gerek. Göstermeci tiyatronun açık biçim yapısının incelikle yoğrulduğu, minik sahnede adeta büyüyerek yer aldığı bir oyun gördüğümü, oyunun ne olduğunu anlayamasam da kabul ediyorum ve gidin görün diyorum. Özellikle tiyatroya ilgi duyan, eğitimini alan, öğrenmeye çalışanların açık biçim göstermeci tiyatro örneklemesi için görmelerini öneririm.
GÜLŞEN KARAKADIOĞLU
17 Nisan 2017