Hoca ve öğrencisi aynı kürsüdeydi...
Reklam
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

Yansımalar

Hoca ve öğrencisi aynı kürsüdeydi...

21 Şubat 2018 - 23:34

25 Şubat ve 3 Nisan Bilkent'te özel günlerdir. 3 Nisan 1915 “Hocabey” Prof. Dr. İhsan Doğramacı'nın doğum, 25 Şubat 2010 ise ölüm günüdür. Her iki günde de Bilkent Senfoni Orkestrası birer konser vererek, üniversitenin kurucusunu geniş bir konuk kitlesiyle birlikte anar. Bu anmaya iki yıldır Bilkent Müzik Günleri'nde “Hocabeye Saygı” başlıklı bir konser daha eklendi.

21 Şubat 2018 akşamı, bu bağlamda verilen, Hacettepe Konservatuvarı takviyeli Bilkent Gençlik Senfoni Orkestrası konserine tanıklık ettik. Bilkent Müzik Günleri Sanat Yönetmeni Kağan Korad'ın isteğiyle Orkestrayı ilk yarıda şef Işın Metin, ikinci yarıda ise öğrencisi Barış Demirezer yönetti. Solist ise Bilkent Müzik Hazırlık Lisesi öğrencisi 12. sınıfta keman çalışmalarını Adilhoca Aziz ile sürdüren Nilüfer Sude Güçlü'ydü.

Işın Metin önce kısa bir konuşma yaparak Hocabey'in hem Hacettepe, Hem Bilkent üniversitelerinin kurucusu olduğunu hatırlatıp, iki okulun müzik öğrencilerinin birarada konser vermesindeki boyutu vurguladı. Kendisinin de Bilkent'ten yetiştiğini belirterek, hep birlikte Hocabey'in yolunda oldukları belirtti.

17 yaşındaki Nilüfer, W. A. Mozart'ın “Türk” başlıklı, La Majör 5. Keman Konçertosu'nu seslendirdi. Rastlantıya bakın ki, tüm genç kemancıların idolü Suna Kan da, ailesiyle Ankara'ya geldikten sonra ilk orkestra eşlikli konserinde 13 yaşında bu konçertoyu seslendirmişti.

Nilüfer Sude Güçlü'yü özellikle konçertonun ilk iki bölümündeki etkinliği ve temiz kadansları nedeniyle kutlamak gerek. Tabii, bu kutlamaya hocası Adilhoca Aziz'i de katmak gerek.

İkinci yarıda şef kürsüsünde 2014'den bu yana Işın Metin'le şeflik çalışan ve BGSO'nun şefliğini yapan Barış Demirezer vardı. BGSO Çaykovski'nin Fındıkkıran Süiti'nden bir seçkiyi seslendirdi. Barış Demirezer, önceliği müziğe verdiği, yalın, abartısız yönetimiyle yapıtı ortaya çıkardı.

Konserin iki yarısında da Hacettepe'den obua öğrencisi Batuhan Civelek, arpte İlayda Gülümser, Bilkent'ten 1. kornoda Tuğçe Divrik, klarnette İlayda Yılmaz temiz sololarıyla dikkati çekti.

Genel konjonktürün de etkisiyle konservatuvarlarda bazı enstrümanlarda öğrenci sayısı azaldıkça, Bilkent ve Hacettepe, Gençlik Orkestrası oluşumunda birbirlerini desteklemek zorunda.

ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN

21 Şubat 2018

 

Reklam
Bu yazı 1795 defa okunmuştur .

Son Yazılar