Sevgili okurlarımız, müzik dünyasının kaptan köşkü olarak nitelenen prestijli Deutsche Grammophon firması, birkaç ay önce yeni bir albüm yayınladı. Mozart, Schubert ve Stravinsky’nin iki piyano ve dört el piyano için eserlerinin piyanist Martha Argerich ve Daniel Barenboim tarafından seslendirildiği albüm, müzik dünyasında büyük bir ilgi gördü. Müzik eleştirmenlerinin hakkında olumlu değerlendirmeler yaptığı albüm, müzikseverlerin ilgisine de mazhar oldu. Evet, müzik dinleyicisi tarafından sevilen bestecilerin ve eserlerin varlığı, albümün ilgi görmesi için zaten yeterli bir nedendi. Ama bunun da ötesinde esas neden, günümüz müzik dünyasının iki büyük piyanistinin bu albümde bir araya gelmeleriydi. Ses getiren bu birliktelik, bir anlamda tarihî bir bir araya gelişti ve müzik dünyasında daha önce de örnekleri yaşanmıştı. Hatırlayalım, 1990 yılında opera dünyasının üç büyük yıldızı olan Placido Domingo, Luciano Pavarotti ve Jose Carreras bir araya gelerek bir konser vermiş ve gerek konserin kendisi, gerekse albüm haline getirilerek yayınlanan kayıtları, büyük bir başarı yakalamıştı. Sanatçılar bu ticarî başarıyı daha sonra da bir araya gelerek tekrar yakalamaya çalışmışlar ama ilk konserin düzeyine hiç bir zaman ulaşamamışlardı. Gene, klâsik gitarın iki büyük ustası olan Julian Bream ve John Williams’ın bir araya gelerek konserler vermeleri ve “Together” adıyla kaydettikleri albümün başarısı da hâfızalardan silinmemiştir.
İşte Argerich ile Barenboim’un bir araya gelişleri de bu örneklerde olduğu gibi büyük bir ilgi uyandırdı. Aslında iki piyanistin zamanın derinliklerine uzanan köklü bir ortak geçmişleri vardı. Her ikisi de 1940’lı yılların başında Arjantin’in başkenti Buenos Aires’de doğmuşlar, ailelerinin de birbirleriyle tanıştığı ortak bir sanat çevresinde büyümüşler, daha çocukken birbirlerini tanımışlar, küçük yaşta birlikte müzik yapmayı denemişler, ama daha sonra değişik ülkelerde yetişip eğitim görerek, zamanla klâsik müzik dünyasının en parlak sanatçıları haline gelmişlerdi. Martha Argerich müzik kariyerini piyanist olarak sürdürürken, Daniel Barenboim hem piyanist, hem de orkestra şefi olarak klâsik müzik dünyasının en önemli simalarından biri haline gelmişti. İki sanatçının yolları aslında daha önce de birkaç defa kesişmiş, 1980’li yıllarda Barenboim orkestra ile Argerich’e eşlik etmiş ve iki sanatçı bir dört el piyano resitali vermişlerdi.
Sonrasında ise aradan uzun yıllar geçti... İki sanatçı tekrar bir araya geldiklerinde takvimler 19 Nisan 2014’ü gösteriyordu ve mekân Berlin’di. Argerich ile Barenboim Berlin’de büyük ilgi gören bir resital verdiler ve daha sonra bu resitalin kayıtları bir albüm haline getirildi. Albümde Mozart’ın iki piyano için Köchel 448 sayılı sonatı, Schubert’in dört el piyano için “Orijinal Bir Tema Üzerine Çeşitlemeler”i ile İgor Stravinsky’nin gene dört el piyano için “Bahar Ayini” başlıklı eserleri yer alıyor. Evet, Bahar Ayini sizleri şaşırtmasın, çünkü Stravinsky, Rus Balesi için bestelediği ve ilk defa 1913 yılında Paris’te seslendirilip, büyük tartışmalara neden olan Bahar Ayini’ni, daha sonra dört el piyano için de düzenlemişti. Şüphesiz bazı okurlarımız bu güzel albümü edinerek dinlemeyi ve koleksiyonlarında bulundurmayı tercih edeceklerdir. Onlara şimdiden iyi dinlemeler diliyorum. Ama bunu yapamayacaklar için bir müjdem var: Borusan Klâsik’te 28 Mart Cumartesi günü 23.00-24.00 saatleri arasında “Radyonun Klâsik Ustaları” kuşağında yayınlanacak “MÜZİKÇE” programımızda, bu albümde yer alan eserleri dinleyicilerimizle paylaşmaktan mutluluk duyacağız. Şimdilik, Argerich ve Barenboim’a bu güzel albüm için teşekkürlerimizi sunuyor ve kendilerini yeni albümlerde tekrar birlikte görmeyi diliyoruz…