Avusturya Kültür Ofisi Genç Piyanist Duru Aydın’ı Konuk Ediyor
Genç piyanist Duru Aydın (d. 2005) özel bir eser seçkisiyle Avusturya Kültür Ofisi- Palais Yeniköy’ün konser salonunda seçkin konuklara bir resital verecek.
Duru, kendisini dinlemeye gelen konukları bir Bach partita ile selamlayacak. Bach’ın 6 partitasının birincisi olan bu eserde genç piyanist Bach'ın müziğinin ifadelerini ve duygusunu dinleyicilerine aktarmayı amaçlıyor. Aslında büyük bestecinin keman için yazdığı bu eser, başta piyanistler olmak üzere birçok müzisyenin vazgeçilmezi olmuştur.
Bach partitaları yazarken büyük olasılıkla son derece erişilebilir ve çekici, ancak sanatına layık bir yaratımı hedeflemiş. Si bemol tonunda yazılmış Partita No 1 kesinlikle bestecinin yazdığı altılıdan piyanistlerin en çok sevdiği ve çalmayı tercih ettiğidir. Eser zarafet, çeviklik, neşe ve asaleti birleştiren Fransız Süitleri ruhunu taşımaktadır. Genç piyanist Duru Aydın'ın bu performansında sergileyeceği Praeludium açılışındaki tril ve sonrasındaki dengeli sol el hassasiyeti dikkat çekicidir. Bach, oktavlarda sol eli ikiye katlar ve bu eserin sonundaki genç piyanistin çarpıcı kreşendo performansı dinleyicilerinin beğenisini kazanacaktır. Hemen hemen tüm dans hareketlerinin temaları, Si bemol major kırık akor etrafında şekillenmiştir ve dinleyiciler Allemande, üçüz Corrente ve Sarabande’de bunu net duyacaklardır. Salonu dolduran dinleyiciler genç piyanistin, Bach’ın yazdığı gösterişli melodisine ve çarpıcı trillerine rağmen eser kendi içinde büyük bir haysiyet ve sakinliğe sahip temayı aktardığı harika bir performansa şahit olacaklar. Ve eserin finali “Giga” Bach’ın kesinlikle 'en büyük hit’ lerinden biri haline gelen ve çarpıcı el geçişlerine sahip muhteşem bir finale sahip olacaklar.
Sonraki eser Mozart’ın 14 numaralı piyano sonatı bestecinin belki de birinin himayesinde olmaksızın bestelediği ilk eser olarak tarihe geçmiştir. Bu sonat, Mozart'ın "kasvetli ve tutkulu” bir çalışması olarak ve Beethoven'dan önce bestelenen başka hiçbir müziğin olmadığı kadar çok Beethoven unsuru içeren bir eser olarak Piano Sonata No. 14, Mozart'ın benzersiz bir "kasvetli ve tutkulu" çalışması olarak ve "Beethoven'dan önce bestelenen başka hiçbir müzik bu kadar çok Beethoven vari unsuru içermediğini için tek kelime ile benzersizdir. Duru Aydın temaların sahip olduğu kontrastı ve durmak bilmeyen mücadele duygusunu dinleyicilerine en saf haliye aktaracağı bir performans vaadediyor. Ve genç piyanist bu eseri sonatın samimi ortamların müziği olmasına ithafen Avusturya Kültür Ofisi’nin sıcak ortamına âdeta bir gönderme yapmaktadır.
Konserin üçüncü eseri piyanonun dehası Chopin’in La minör tonunda Opus 17 başlığı altında bestelediği dördüncüsü ve sonuncusudur. Harmonik temeli pedal tonu/zemin bas üzerine inşa edilmiş bu eseri besteci modal hareket ve katı harmonik bir yapıda yazmıştır. Eser geleneksel Polonya halk müziğini yansımaktadır. Duru Aydın’ın Chopin’in bu mazurkasındaki performansı virtüözitesini sergilediği bir başyapıt olarak geceyi taçlandıracak.
Gecenin son eseri ise Ahmed Adnan Saygun’un geleneksel Türk Halk müziği ritmlerini ve ezgilerini çok sesli evrensel müziğe taşıdığı yaratıcı ve yenilikçi yapıyı dinleyicilerine aktarmasının yanı sıra “aksak tartıları” dinleyicilerle buluşturmaktadır. Genç piyanist çok nadir seslendirilen bu eserin icracıya kattığı teknik ve müzikal getirilerini ortaya koyacağı performansı ile geceyi noktalayacak..
Avusturya Kültür Ofisi’nin katkılarıyla 2 Haziran 2023 Cuma günü gerçekleşecek bu konsere tüm klasik müzikseverler https://www.eventbrite.at/e/konser-konzert-duru-aydn-resitali-tickets-640613661707 linkinden yapacakları rezervasyonla “ücretsiz” olarak katılabilecekler.
OSMAN ENFİYECİZADE
27 Mayıs 2023, İstanbul/Moda
Konser Programı:
J. S. BACH - Partita No. 1, BWV. 825
W. A. MOZART - Piyano Sonatı No. 14, K. 457
F. CHOPIN - Mazurka, Op. 17 No. 4
A. A. SAYGUN - Aksak Tartılar Üzerine Etüdler, Op. 38 No. 6